یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

2 بازی، 2 برد؛ هلند به‌عنوان نخستین تیم جام نوزدهم به مرحله بعد مسابقات صعود کرد

اما این هلند آن هلندی نبود که همه انتظار داشتند. تا اینجای کار، وقتی که به نتایج انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا نگاه می‌کنیم، هلند بهترین نتیجه را گرفته است. اما این دلیل نمی‌شود که هلند همان هلندی باشد که همیشه طرفدارانش انتظار آن را دارند. در بازی با ژاپن، اشتباه دروازه‌بان- هدیه‌ای که در این تورنمنت تیم‌های زیادی دریافت کرده‌اند - هلند را پیروز کرد.

ضربه پرقدرت وسلی اسنایدر به سمت دروازه چیزی نبود که کاواشیما نتواند آن را به راحتی دفع کند اما اشتباه او هلند را به گل رساند. سرمربی ژاپن از اسنایدر به خاطر قدرت ضربه‌اش تمجید کرد تا مگر اینگونه از دروازه‌بانش دفاع کرده باشد.

اما خود اسنایدر درباره بازی گفت: ما توپ را می‌چرخاندیم بدون اینکه خطری ایجاد کنیم. موقعیت‌های زیاد خلق نکردیم و چیزی که واقعا نیاز داشتیم، کمی شانس بود.

بازی هلند دقیق و منظم بود و با گذشت زمان بازی، کارهای تاکتیکی بیشتری در آن دیده می‌شد. اما باز هم این هلند آن چیزی نبود که هواداران از آن انتظار دارند. به همین خاطر بود که پس از بازی برت فان مارویک و برخی از خبرنگاران هلندی به خاطر بازی وحشتناک هلند با هم به مشاجره پرداختند و یکی از خبرنگاران به او گفت که از هلند پیامکی دریافت کرده است که در آن نوشته شده این بدترین بازی هلند طی سال‌های اخیر بوده است.

پیش از جام جهانی، رود گولیت گفته بود که تیم هلند باید یاد بگیرد که با نتیجه یک بر صفر هم می‌شود برنده بازی شد و گویا فان مارویک این توصیه را زیادی جدی گرفته است. خود او هم پس از بازی گفت که تیمش شاید زیبا بازی نکند اما خوب نتیجه می‌گیرد.

ما به اینجا آمده‌ایم که ببریم. اگر بتوانیم با فوتبال زیبا برنده باشیم خیلی خوب است اما وقتی که من این شغل را قبول کردم گفتم که می‌خواهم یاد بگیریم که چگونه بازی‌ها را زشت ببریم و اگر بتوانیم این کار را بکنیم، تیم پیشرفت کرده است.

او ادامه داد: من عاشق این هستم که فوتبال زیبا بازی کنم. من هم دوست دارم که پیامک‌هایی از مردم در هلند دریافت کنم که نشان از خوشحالی مردم باشد. ما زیبا بازی نکردیم اما بازی‌ها اینجا آسان نیستند.

شاید آنطور که کلارنس سیدورف گفته است، تیم هلند به کمی شور و هیجان نیاز دارد؛ چیزی که با برطرف شدن مصدومیت آرین روبن و اضافه شدن او به تیم فراهم می‌شود. اما این شور و هیجان احتمالا هزینه‌های زیادی برای تیم دربرخواهد داشت.

با آمدن روبن به ترکیب اصلی، ‌فان‌درفارت باید روی نیمکت بنشیند اما او گفته است که این کار را نخواهد کرد؛ این یعنی مشکلاتی که بازیکنان هلند همیشه با هم داشته‌اند یک بار دیگر در تیم خود را نشان داده است؛این دیگر همان هلندی است که همه می‌شناسیم.

با این حال، هلند نخستین تیمی است که به دور دوم صعود کرده است؛ تیمی که سرمربی ژاپن پس از شکست تیمش آن را قوی دانست و گفت که انتظار داشته است دست‌کم یک امتیاز از آنها بگیرد.

اوکادا همچنین از دروازه‌بان و بازیکنان تیمش دفاع کرد. او گفت: ضربه اسنایدر بسیار پرقدرت بود و این تنها تفاوت 2 تیم بود.

لوگوئن استعفا نمی‌دهد

کامرون به‌عنوان نخستین تیم، از نوزدهمین دوره مسابقات جام جهانی حذف شد. این تیم، بازی دوم خود در گروه را مقابل دانمارک انجام داد و درحالی‌که با نتیجه یک بر صفر از این تیم پیش بود، در پایان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد.

با این نتیجه، کامرون که بازی اول خود را مقابل ژاپن واگذار کرده بود شانس صعود را از دست داد و هلند هم قطعا به دور دوم صعود کرد.

پس از بازی، پل لوگوئن سرمربی کامرون گفت که استعفا نخواهد داد. او گفت: این یک ناامیدی کامل است. ما امیدهای زیادی داشتیم؛ اما بازی نشان می‌دهد که ما به‌اندازه کافی مؤثر نبودیم. اتوئو هم که در بازی، تک گل تیمش را زد، گفت: این خیلی سخت است. من تمام فصل روی جام جهانی تمرکز کرده بودم.

کد خبر 110092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز