همشهری آنلاین: با انتشار اخباری مبنی بر تغییرات گسترده مدیریتی در باشگاه تراکتورسازی نگرانی از ورود این تیم به حاشیه در آستانه فصل جدید لیگ برتر هواداران قرمزپوشان تبریزی را فرا گرفت

در پی انتشار این اخبار از محافل مختلف، خبرنگار مهر با مسئولان مربوطه تماس گرفت اما تمامی مقامات رسمی ورزشی و نیز مدیران کارخانه به دلایل مختلف از ارائه توضیحات در این خصوص خودداری کردند.

در این میان ناصر شفق که شاید تا چندی دیگر از وی به عنوان "مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی" یاد شود در پاسخ به به این سوال که آیا خبر استعفای وی صحت دارد؟ بدون رد این خبر گفت: در فرصتی مغتنم همه حقایق را می‌گویم.

از سوی دیگر علی غفوری قائم مقام باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز خبر تغییرات مدیریتی در این مجموعه را تائید کرد و افزود: اگر ناصر شفق برود دیگر دلیلی برای ماندن ما نیست.

وی گفت: تا ظهر فردا دوشنبه استعفای مدیران باشگاه از جمله ناصر شفق و بنده تقدیم می‌شود.

غفوری که گویا از "عدم همکاری مسئولان" به شدت گلایه‌مند بود با اشاره به موفقیت‌های تراکتورسازی در دو سال مدیریت ناصر شفق گفت: وقتی پس ازهشت سال تراکتور را به لیگ برتر آوردیم و درفصل گذشته برخلاف تصور همگان به موفقیت  قابل توجهی دست یافتیم همین محافل موفقیت های به دست آمده را به خود نسبت می دادند اما حالا که بحث پول به میان آمده کسی حاضر نیست همکاری کند.

وی اظهار داشت: این مجموعه برای ارائه الگوی جدید از خصوصی‌سازی به میدان وارد شده بود اما به دلیل کارشکنی و عدم همکاری محافل مختلف این هدف محقق نشد.

قائم مقام باشگاه تراکتورسازی تبریز با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در سطح کلان مدیریت استان تصریح کرد: ظاهرا بر اساس تکلیف مقامات ارشد استانی، باشگاه تراکتورسازی به مالکیت کارخانه بازمی‌گردد.

غفوری یادآور شد: از آنجا که باشگاه داری در ایران سودآور نیست، کارخانه تراکتورسازی که به بخش غیردولتی واگذار شده از تیم داری خودداری می‌کند.

به گفته وی، با این اوصاف تمام مسئولان استان با فشارهای مختلف، مسئولان کارخانه و سهامداران آن را واداربه قبول مسئولیت این باشگاه در فصل آتی کرده‌اند.

این مسئول در تراکتورسازی با انتقاد از ادعاهای مطرح شده نسبت به خصوصی‌سازی فوتبال در کشور گفت : درحالی که مسئولان امر در این زمینه تبلیغات گسترده‌ای می‌کنند اما در عمل حاضر به کمک و همکاری به باشگاه‌های خصوصی نیستند.

علی غفوری هرگونه فشار سیاسی برای استعفای دست جمعی مدیران باشگاه تراکتورسازی تبریز را رد کرد و افزود: تنها دلیل این امر مشکلات مالی و عدم همکاری‌های لازم برای تامین مخارج تیم داری بوده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های تراکتور در فصل گذشته و فضای مثبت ایجاد شده در لیگ برتر فوتبال گفت: این باشگاه توانست با اقدامات خود نشاط اجتماعی و فضای مثبتی به آذربایجان شرقی و حتی کل کشور تزریق کند اما این مشکلات هرگز شایسته باشگاه مردمی تراکتور نیست.

غفوری با بیان اینکه احتمال دارد تا معرفی مدیرعامل جدید یک نفر به عنوان سرپرست باشگاه امورات جاری را به دست بگیرد، افزود: ما توانمان این بود، امیدواریم مدیران بعد از ما موفق‌تر از این مجموعه کار کنند.

با این اوصاف، منتقدان ناصر شفق ضمن متهم کردن وی به تلاش برای سودآوری شخصی از باشگاه تراکتورسازی می‌گویند: اگر وی توان مالی برای تیم داری و مدیریت باشگاه را نداشت چرا مسئولیت این مجموعه را بر عهده گرفت؟

کد خبر 110077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز