شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

در سریال ناکامی مدعیان، جمعه شب نوبت به انگلیس رسید.

پیش‌بینی می‌شد کاپلو سرانجام  بتواند بیماری تیم ملی انگلیس را پس از شکست‌های متوالی در تورنمنت‌های بزرگ درمان کند ولی وضعیت این بار ناامیدکننده‌تر از همیشه است. بعد از تساوی مقابل آمریکا که تحت‌تأثیر اشتباه بزرگ رابرت گرین قرار گرفت، انگلیسی‌ها منتظر یک پیروزی قاطع مقابل الجزایر بودند ولی تساوی بدون گل نهایت هنر ستاره‌های مشهور سفیدپوش بود.

تیمی که با امید پایان دادن به انتظار 44 ساله قهرمانی به آفریقای جنوبی رفته، مقابل الجزایر موقعیت‌های کمی برای گلزنی داشت و هر چه از زمان بازی می‌گذشت حریف آفریقایی برای رسیدن به امتیازات بیشتر جسورتر می‌شد.

نمایش ستاره‌های کاپلو یکی از دیگری ضعیف‌تر بود. نمونه این ضعف را می‌توان در بازی وین رونی دید. مهاجم منچستریونایتد که در این فصل کابوس مدافعان لیگ برتر بود، حتی یک بار هم نتوانست مدافعان الجزایر را به دردسر بیندازد.

او در پایان بازی هم سیبل فریادهای هواداران معترض انگلیسی قرار گرفت که نمی‌توانستند بازی ضعیف تیمشان را تحمل کنند. این در حالی است که رونی وفاداری این هواداران را زیر سؤال می‌برد. با این نتیجه انگلیس 2امتیازی شد و در رده سوم گروه C قرار گرفت.

این تیم در روز آخر با اسلوونی بازی می‌کند که با 4 امتیاز صدرنشین شگفتی ساز گروه است؛ تیمی که قبل از شروع جام کم‌امیدترین تیم این گروه محسوب می‌شد. مردان کاپلو برای ماندن در جام چاره‌ای جز شکست اسلوونی ندارند و درصورت تساوی به احتمال زیاد حذف خواهند شد.

کاپلو در پایان بازی اعتراف کرد که از بازی ضعیف تیمش بهت‌زده است. وی گفت: «ما پاس‌های اشتباه زیادی داشتیم. ظاهرا فشار روحی جام‌جهانی تاثیر زیادی داشته. آنها در تمرینات سرعت بالایی دارند ولی در این دو بازی تیمی نبودند که می‌شناختم. در رختکن به بازیکنان گفتم که چهارشنبه یک شانس دیگر دارند. ما فرصت خوبی داشتیم چون آمریکا قبل از ما مساوی کرده بود. ولی امیدوارم چهارشنبه انگلیس واقعی را ببینم.»

کاپلو اضافه کرد: «یادم می‌آید وقتی کارم را در انگلیس شروع کردم، همین  وضعیت را دیدم. باید ترس را فراموش کنیم و با اعتماد بازی کنیم. باورکردنی نیست وقتی بازیکنان نمی‌توانند یک توپ ساده را کنترل کنند یا پاس‌های ساده را از دست می‌دهند.» کاپلو درباره بازی ضعیف رونی هم گفت: «رونی شبیه رونی بازی نکرد. می‌توان تاکتیک‌ها را تغییر داد ولی ما فقط به یک نمایش خوب نیاز داریم تا ذهن بازیکنان آزاد شود. در آن صورت تیم همان انگلیسی می‌شود که می‌شناسم. این خیلی مهم است.»

جرارد، کاپیتان انگلیس هم گفت: «از نمایش تیم راضی نیستم. باید بهتر از این باشیم. می‌خواهیم تا مراحل پایانی جام بمانیم ولی نمایش ما برای رسیدن به دور بعد هم کافی نیست. حالا می‌دانیم که باید بازی آخر را ببریم و این فشار روحی مضاعفی است ولی در این سطح باید بتوانید با این فشار کنار بیایید.»

رباح سعدان، سرمربی الجزایر هم گفت که از بازی ضعیف انگلیس متعجب است: «فکر می‌کردم آنها بهتر باشند. نمی‌دانم چه اتفاقی برایشان افتاده و این وظیفه مربی آنهاست که آن را بررسی کند. آنها در بهترین شرایط شان نبودند. ما بازی خودمان براساس پاس‌های کوتاه را انجام دادیم.» الجزایر که در بازی اول مغلوب اسلوونی شده بود، با این تساوی به صعود امیدوار شد و درصورت پیروزی مقابل آمریکا به‌احتمال زیاد صعود می‌کند.

کد خبر 110020

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز