جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

فرانسه با شکست 2 بر صفر مقابل مکزیک یک بار دیگر در آستانه یک حذف تحقیر آمیز قرار گرفت

سناریویی که همه فرانسوی‌ها با وجود دومنک روی نیمکت تیم پیش‌بینی می‌کردند ولی کسی جرات نداشت به زبان بیاورد. با شروع بازی و برتری مکزیک مشخص شد که تغییرات دومنک نسبت به بازی اول کمکی نکرده و فقط بی‌دقتی مهاجمان مکزیکی و درخشش لیوریس بود که شکست را تا نیمه دوم به تاخیر انداخت.

برای این بازی مالودا به ترکیب اصلی برگشته بود تا ریبری پشت تک مهاجم تیم نقش بازیساز را اجرا کند. قربانی این تغییرات گورکف بود که گفته می‌شود دومنک او را با اصرار بازیکنان قدیمی تیم مثل ریبری و آنلکا از ترکیب حذف کرده بود.

اما این جابه‌جایی‌ها هم نتوانست فرانسه را به گل و حتی موقعیت گل برساند و این مکزیک بود که در بی‌نظمی خط دفاع و میانی فرانسه در نیمه دوم توسط هرناندز و بلانکو (پنالتی) به گل رسید. حالا کافی است اروگوئه و مکزیک در بازی آخر به تساوی برسند تا فرانسه حذف شود.

اما ترس از رویارویی احتمالی با آرژانتین دلیلی است تا این دو تیم در بازی آخر با هدف پیروزی و سرگروهی بازی کنند. درصورت پیروزی یکی از این دو تیم، فرانسه شانس کوچکی برای صعود خواهد داشت که باید آفریقای جنوبی را با تفاضل گل خوبی شکست دهد؛ کاری که به‌نظر نمی‌رسد این تیم بی‌روحیه توان انجام آن‌را داشته باشد.

انتقاد از دومنک و بازیکنان ‌

به‌جز دومنک که دیگر هیچ طرفداری در فرانسه ندارد، این نمایش ضعیف، می‌تواند برای بعضی از بازیکنان فرانسوی هم گران تمام شود و آنها مجبور به خداحافظی از تیم ملی شوند. یکی از متهمان اصلی آنلکاست که در ادامه بازی‌های ضعیفش در این بازی هم بی‌اثر بود و در پایان نیمه اول تعویض شد.

لیزارازو، مدافع چپ سابق فرانسه که حالا مفسر یکی از رادیوهاست، می‌گوید: «آنلکا در نیمه اول قدم می‌زد. او نمی‌جنگید و مثل 4-5 بازی قبلی بی‌تفاوت به‌نظر می‌رسید.» گوو هم مثل بازی‌های قبلی کار مفیدی نکرد و والبوئنا وقتی به زمین رفت که فرصت کمی برای جبران وجود داشت.

برخلاف بازی اول خط دفاع اشتباهات زیادی داشت و خطای پنالتی بی‌دلیلی که آبیدال مرتکب شد، تمام امیدهای فرانسه را بر باد داد. لیزارازو اضافه می‌کند: «در بازی مقابل اروگوئه، خط دفاع مستحکم بود. این بار مدافعان میانی و کناری از شروع بازی ضعیف بودند.بدون حمله و دفاع، در جام جهانی به کجا می‌توانید برسید؟»

« شیادها»، تیتر روزنامه اکیپ، انتقاد تندی علیه دومنک و بازیکنانش بود. این  روزنامه‌ نوشت:« دلیلی برای ناراحتی، تأسف و به‌ویژه خشم وجود ندارد. این برای کسانی که هیچ‌چیزی برای عرضه ندارند، خیلی زیاد است.»

پاریزین هم نوشت: «چطور تیمی که هیچ‌وقت جذاب نبوده، می‌تواند یک شبه تبدیل به کارخانه رؤیا شود؟ با جادوی بازیکنانی که یکدیگر را درک نمی‌کنند؟ با دانش مربی‌ای که همیشه در حال آزمایش و خطاست؟»

فدراسیون فوتبال فرانسه هم که پس از ناکامی یورو 2008، قرارداد دومنک را تمدید کرد یکی از متهمان این ناکامی است. فرانسه دو سال قبل هم بدون پیروزی، با 6 گل خورده و تنها یک گل زده از مرحله گروهی حذف شد.

لیزارازو می‌گوید: «2 سال را هدر دادیم. یورو 2008 یک ناکامی بزرگ بود و حالا جام جهانی 2010 هم با یک فاجعه به پایان می‌رسد. در این مدت، تیم هیچ پیشرفتی نداشته. دومنک مثل یک بادنما دائما تغییر عقیده داد و بازیکنان تیم را جابه‌جا کرد، بدون اینکه ایده مشخصی داشته باشد.»

دومنک: گل‌آفساید بود

دومنک هم در کنفرانس مطبوعاتی به بازی ضعیف تیمش اعتراف کرد: «هنوز فرصت بررسی بازی را نداشتم. تنها حسی که در این لحظه دارم ناراحتی است. من هم مثل هواداران ناراحتم. فقط می‌توانم بگویم گل اول آفساید بود. به جز این، کار برای تیم‌هایی که گل نمی‌زنند، همیشه مشکل است.»

کد خبر 109926

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز