مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران با بیان اینکه برای نهایی‌شدن طرح تفصیلی تهران بیش از 14 هزار نفر ساعت زمان صرف کارشناسی و بررسی تخصصی شده،

 گفت: پایتخت پس از 25 سال که بدون سند و برنامه اداره می‌شد از این پس براساس یک سند مدون اداره خواهد شد.مجید پاکساز با بی‌نظیر خواندن تلاش صورت‌گرفته در تهیه طرح تفصیلی جدید شهر تهران گفت: برای تهیه این طرح تلاش فراوانی صورت گرفت که در تاریخ شهرسازی ایران بی‌سابقه و کم نظیر است.

وی افزود: برای نهایی‌سازی‌ طرح تفصیلی تهران بیش از 500 جلسه تشکیل و 14 هزار نفر ساعت کار کارشناسی توسط تیم‌های فنی مناطق، کارگروه‌های کارشناسی و کمیته راهبری و هماهنگی طرح‌های تفصیلی انجام شده است.

پاکساز با اشاره به ویژگی‌های این طرح، تصریح کرد: این طرح شامل 409 برگ نقشه یک‌دو‌هزارم در محیط سیستم جغرافیایی (GIS) است که از 9 لایه و 169 زمینه و مولفه اطلاعاتی تشکیل شده است.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران افزود: این مولفه‌ها در لایه‌های این طرح لایه معابر را پوشش می‌دهد که شامل همه معابر موجود و بافت شهر تا حد معابر 6 متر را دربرمی‌گیرد، همچنین لایه‌های کاربری تثبیت شده، لایه کاربری فضای سبز، لایه طرح‌های موضعی و لایه محدوده‌های حفاظت شده نیز از جمله مولفه‌های مطرح شده در لایه‌های این طرح است.

وی تصریح کرد: همچنین لایه‌های بافت‌های فرسوده، لایه‌های ذخیره توسعه و نوسازی شهری و لایه‌های حریم‌های طبیعی و مصنوعی نیز از دیگر شاخصه‌هایی است که در طرح تفصیلی تهران درنظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران روز گذشته در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید که به موجب این طرح هرگونه تغییر کاربری در ساخت و ساز فضای سبز منوط به مصوبه شوراست.

بر این اساس، در سال 81 تنها 3 شهر از استان تهران دارای طرح جامع بودند، درحالی‌که امروزه همه شهرهای استان تهران از طرح جامع برخوردار هستند و اجرای طرح جامع و تفصیلی در شهر تهران، مقدمه آن خواهد بود که پایتخت پس از 25 سال که بدون سند و برنامه اداره می‌شد از این پس براساس یک سند مدون اداره شود.

کد خبر 109867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز