سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

انتظار طرفداران اسپانیا برای دیدن بازی این تیم در جام جهانی به پایان می‌رسد

اسپانیا به‌دلیل فوتبال تماشایی‌اش همیشه هوادارانی داشته و تعداد این هواداران پس از قهرمانی یورو 2008 خیلی بیشتر شده. به جز این تماشاگران بی‌طرف هم که از بازی‌های مرحله اول چندان راضی نبودند،

منتظر دیدن نمایش اسپانیا به‌عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی هستند. اسپانیا پس از سال 1950 که به رتبه چهارم جهان – بهترین رتبه‌اش- رسید، نتوانسته از مرحله یک چهارم نهایی عبور کند ولی این بار شاگردان دل‌بوسکه هدفی جز قهرمانی ندارند.

داوید ویا، مهاجم اسپانیا که به‌تازگی به بارسا پیوسته می‌گوید: «به‌دلیل نتایج سال‌های اخیر، انتظارات از ما بسیار بالا رفته. مردم می‌بینند که ما خوب بازی می‌کنیم و این بسیار خوب است.

من اسم این را فشار نمی‌گذارم بلکه این بیشتر تمجید است.» اسپانیا در مرحله مقدماتی هم توانست در همه بازی‌هایش به پیروزی برسد و تنها شکست این تیم در 3 سال اخیر به
نیمه نهایی سال گذشته جام کنفدراسیون‌ها مقابل آمریکا برمی‌گردد.

اینی یستا و فابرگاس هم برای این بازی آماده اند ولی دل بوسکه نمی‌خواهد درباره فرناندو تورس که زانویش را به تازگی جراحی کرده، ریسک کند. بدین‌ترتیب اسپانیا با 5 هافبک بازی خواهد کرد و ویاتک مهاجم این تیم خواهد بود.

اسپانیایی‌ها اما به عنوان قهرمان اروپا هم سوئیس را دست کم نمی‌گیرند. ژابی آلونسو که دوست ندارد اسپانیا در گروه،  دوم و مجبور به بازی احتمالی مقابل برزیل شود، می‌گوید: «ما فیلم بازی‌های دوستانه سوئیس مقابل کاستاریکا و ایتالیا را دیده‌ایم.

آنها ضد‌حملات خطرناکی دارند و ضربات ایستگاهی‌شان آنها هم یک تهدید است. آنها قدرت بدنی بالایی هم دارند و مهاجمی که توپ را به‌خوبی حفظ می‌کند.» فابرگاس هم حرف‌های هم‌تیمی‌اش را تایید می‌کند: «آنها در تورنمنت‌های اخیر مقابل تیم‌های بزرگ خوب بازی کرده‌اند و بازیکنان شناخته شده‌ای دارند. نیازی نیست ویدئو‌های زیادی ببینیم تا بفهمیم که می‌توانند برای ما مشکل‌ساز شوند.»

هافبک آرسنال اضافه می‌کند که بازیکنان اسپانیا توجه زیادی به لقب مدعی ندارند:«ما هم مثل تیم‌های دیگر باید آرام‌آرام جلو برویم. وقتی قهرمان اروپا شدیم، هیچ‌کس درباره ما حرف نمی‌زد. باید متواضع باشیم، به آهستگی حرکت کنیم و فقط روی بازی اول تمرکز کنیم تا ببینیم چه می‌شود. فعلا رده‌بندی نهایی گروه مهم‌ترین چیز است.»

مربی سوئیس در این جام اوتمار هیتسفلد، یکی از پرافتخارترین مربیان اروپاست که باید راهی برای متوقف کردن خط میانی هنرمند اسپانیا متشکل از آلونسو، بوسکتس، ژاوی، اینی یستا  وسیلوا یا  فابرگاس پیدا کند. او اسپانیا را قوی‌ترین تیم فعلی جهان می‌داند و می‌گوید: «بازی سختی خواهد بود.

همه بازیکنان ما باید در بهترین شرایط باشند و باناگلیو، دروازه‌بان ما هم باید بهترین بازی عمرش را انجام دهد. تیم باید باور داشته باشد که می‌توانیم برنده شویم. ما در 10 رویارویی مقابل اسپانیا 8 بار بازنده شده‌ایم ولی هنوز روزنه امیدی وجود دارد.»

با وجود این سرمربی سابق بایرن اعتراف می‌کند که 2 تیم فاصله زیادی با یکدیگر دارند: «اسپانیا بهترین خط هافبک دنیا و همچنین بهترین خط حمله دنیا را دارد. به جز این می‌توان درباره اینکه این تیم بهترین خط دفاع و دروازه‌بان دنیا را هم دارد بحث کرد.»

هیتسفلد برای این بازی مهم کاپیتان و مهاجم تیمش، آلکس فرای و هافبک لاتزیو، والون بهرامی را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. او امیدوار است که این دو بازیکن کلیدی را برای 2 بازی بعدی داشته باشد؛ به‌ویژه بازی بعدی مقابل شیلی که به گفته او می‌تواند سرنوشت صعود را روشن کند: «اگر بازی دوم را ببرید، همیشه با امید به بازی سوم می‌روید، بدون توجه به اینکه بازی اول‌تان مقابل اسپانیا باشد.»

ترکیب احتمالی دو تیم

ترکیب احتمالی اسپانیا: کاسیاس، راموس، پیکه، پویول، کاپدویلا، سیلوا (فابرگاس)، آلونسو، ژاوی، بوسکتس، اینی یستا، ویا

ترکیب احتمالی سوئیس: باناگلیو، گریشتینگ، لیشتاینر، سندروس، سیگلر، بارنتا، اینلر، هوگل، فرناندز، دردیوک، انکوفو

کد خبر 109790

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز