مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر صنایع و معادن از تصویب آیین‌نامه‌ای در شورای سیاستگذاری خودرو خبر داد که براساس آن خودرو‌سازان تا پایان سال مکلف به ارتقای خدمات پس از فروش شدند.

علی‌اکبر محرابیان در پایان نشست شورای سیاستگذاری صنعت خودرو در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب،  گفت: با تصویب این آیین‌نامه و اجرای آن، مردم به‌زودی شاهد ارتقای کیفیت خودروی داخلی براساس استانداردهای لازم خواهند بود.

وی افزود: در این آیین‌نامه با تعریف استانداردهای لازم، نحوه استفاده این استانداردها در صنعت خودرو، محدودیت‌های لازم برای کاهش تولید آلاینده‌ها و مصرف سوخت براساس سند چشم‌انداز افق 1404 در تولید خودرو ترسیم شده است.

وی تصریح کرد: در این نشست همچنین با حضور نماینده قطعه‌سازان، تصمیم‌های خوبی اتخاذ شد که با اجرای این مصوبات، ضمن حمایت از قطعه‌سازان داخلی، به‌زودی شاهد تولید قطعات داخلی با کیفیت براساس استانداردهای تعریف شده خواهیم بود.

محرابیان از تصویب آیین‌نامه دیگری خبر داد که براساس‌ آن صادرات خودرو افزایش خواهد یافت و افزود: در سال‌های اخیر با وجود رشد تولید خودرو در کشور، نمایندگی خدمات پس از فروش متناسب با نیاز و تقاضا رشد نکرد؛ از این‌رو آیین‌نامه‌ای مصوب شد تا بین میزان تولید خودرو و ایجاد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش تعادل برقرار شود.

کد خبر 109721

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز