دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

محمود مولایی: پیش از انتصاب اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال، برای این تیم سرپرست انتخاب کردند و علی فتح‌الله‌زاده بلافاصله سرمربی استقلال را معرفی کرد؛ پرویز مظلومی، کسی که پیش از این به‌عنوان دستیار در کادرفنی استقلال حضور داشته است.

آخرین بار حدود 9 سال پیش او دستیار منصور پورحیدری در این تیم بود و حالا سرمربی است. مظلومی در شرایطی به این باشگاه آمده که برخی از بازیکنان از استقلال جدا شده‌اند؛ بازیکنانی مثل جانواریو، حسین کاظمی، سیاوش اکبرپور و بیک‌زاده. از سوی دیگر پیش از حضور سرمربی جدید، مدیریت قبلی با دسوزا، جواد شیرزاد و صالحی‌نژاد قرارداد داخلی بسته بود؛ موضوعی که حالا دغدغه این باشگاه شده است.  مظلومی می‌گوید: «شیرزاد به من زنگ زد و کمی با او صحبت کردم. ولی آنها ممکن است در فصل جدید در استقلال نباشند زیرا نمی‌خواهیم به‌راحتی از 6 سهمیه لیگ برتر بگذریم.»

  • آقای مظلومی، پیش از اینکه سرمربی استقلال شوید، مدیریت این باشگاه گفته بود که برای جذب بازیکنانی مثل آشوبی، عماد رضا، میلاد میداوودی و ایمان مبعلی اقدام کرده بود. در فهرست شما نامی از این بازیکنان دیده می‌شود؟

از من نخواهید که نام بازیکنان مدنظرم را عنوان کنم. در مورد انتخاب دستیارانم روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها گمانه‌‌زنی‌هایی کرده بودند و اسم‌هایی آورده بودند. در حالی من با آن نفرات صحبتی نداشتم و خودم گفتم که گزینه اصلی من برای دستیاری مجید نامجو مطلق است.

  • البته او هم پاسخ مثبتی به این پیشنهاد نداد، در حالی که به‌نظر می‌رسید نامجومطلق پیشنهاد شما را بپذیرد...

من و مجید قبلا با هم کار کرده بودیم. همدیگر را به خوبی می‌شناختیم و دوست داشتم که او در استقلال بماند اما مجید می‌خواهد سرمربی باشد و من هم به‌نظر او احترام می‌گذارم. او مختار است و امیدوارم موفق باشد.

  • برگردیم به سؤال اول؛ آیا بازیکنانی که مورد توجه مدیریت قبلی استقلال بودند، مورد توجه شما هم هستند؟

من اسم 10 بازیکن را به باشگاه ارائه دادم. حالا باشگاه است که باید برای جذب آنها اقدام کند. ممکن است بازیکنان قبلی هم باشند ولی من با توجه به نیاز تیم بازیکن می‌خواهم. قصد ندارم تیمی داشته باشم که در یک پست چند بازیکن داشته باشد و در پست دیگر یکی. در فصل نقل و انتقالات باید طوری جلو برویم که بتوانیم بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم.

  • البته شرایط برای استقلال مناسب نیست و بازیکنانی مثل کاظمی، جانواریو، اکبرپور و بیک‌زاده را از دست داده است. البته این احتمال هست که مثلا جانواریو به این تیم برگردد  ولی باشگاه سپاهان اعلام کرده که او نیمی از مبلغ قراردادش را بدهد و به استقلال برگردد؛  یعنی شرایطی جلوی پای این بازیکنان می‌گذراند که از بازگشت صرف‌نظر می‌کند.

به هر حال شرایط سختی است. برای همین نمی‌توانم با قاطعیت بگویم 3بازیکنان جذب شده در استقلال می‌مانند یا نه. الان باید با پر کردن جای خالی این بازیکنان استقلال را بسازیم. ما سعی می‌کنیم بازیکن خارجی هم به خدمت بگیریم. چون استقلال به غیراز اینها، مشکلات دیگری هم دارد. مثلا من متوجه شدم که چند نفر از بازیکنان تیم آسیب دیده هستند و دکتر نوروزی باید درباره این بازیکنان نظر بدهند. اینکه آیا ما می‌توانیم بازیکنان مصدوم را در فصل جدید داشته باشیم یا نه.

  • با این حساب، چطور پیشنهاد استقلال را برای مربیگری قبول کردید. فکر نمی‌کنید که با شروع فصل جدید پشیمان شوید؟

من برای کمک به استقلال آمدم. ضمن اینکه ریسک کردم و اگر این ریسک را نمی‌کردم، چه کسی باید چنین خطری می‌کرد؟ البته نیمکت استقلال برای هر کسی افتخار است و من هم آمدم تا با کمک قدیمی‌های استقلال، این تیم را درست کنیم.

  • ولی آقای مرفاوی در این تیم هم مربی بود و هم سرمربی. وقتی سرمربی این تیم بود معمولا با هواداران و برخی حاشیه‌ها تیم نمی‌توانست مقابله کند و به مشکل برمی‌خورد.

مرفاوی تلاش خودش را کرد و به‌نظر من موفق هم بود. مرفاوی مربی سالمی است، نتایج خوبی هم در این تیم گرفت. او مربی خوبی برای استقلال بود و شاید کم تجربگی‌‌اش سبب شد که گاهی مشکلاتی به‌وجود بیاید.

  • البته مرفاوی هیچ وقت نتوانست استقلال را قهرمان لیگ کند و یکی از مشکلات دیگر او در این تیم اختلاف با برخی بازیکنان بود. قبول دارید؟

ولی من چنین اجازه‌ای به بازیکن نمی‌دهم. برای من اسم بازیکن اهمیت ندارد و بازیکن باید در مستطیل سبز خودش را نشان دهد. بازیکن دلش باید با تیم باشد و در زمین خوب بازی کند. در ضمن در هر تیمی حاشیه وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم که تنها در استقلال این مشکلات هست اما در تیم من چیزی به نام بازیکن‌سالاری وجود ندارد و تیم‌سالاری حاکم خواهد بود. حتی اگر بدانم ضربه می‌خورم، کاری که باید انجام بدهم، می‌دهم. البته امیدوارم بچه‌ها با همدلی و با حمایت مسئولان باشگاه به‌دنبال موفقیت استقلال باشند.

  • این حرف شما که با همدلی می‌شود تیم را اداره کرد و به موفقیت رسید، تا حد زیادی شعاری است. معمولا قبل از فصل چنین حرف‌هایی زده می‌شود و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. برای رسیدن به انسجام لازم، یک باشگاه باید چه کارهایی انجام دهد؟

 ما نباید فقط شعار بدهیم. نگوییم که تنها با حمایت مدیریت باشگاه به همدلی می‌رسیم. در حرف نمی‌شود به جایی رسید. همه باید وارد عمل شویم و بتوانیم این تیم را به موفقیت برسانیم. اینکه هر کسی ساز خودش را بزند، نمی‌توانیم اوضاع تیم را کنترل کنیم.

  • طرفداران این باشگاه معمولا قهرمانی استقلال در لیگ را می‌خواهند، ولی آقای فتح‌الله‌زاده در بدو  ورودش به این باشگاه گفت که استقلال در فصل جدید نمی‌تواند به قهرمانی فکر کند.

چون شرایط سختی بر تیم ما حاکم است. من هم نمی‌توانم قول قهرمانی بدهم. همان اول کار هم گفتم که نمی‌توانم چنین قولی بدهم چون استقلال مشکلات زیادی دارد و باید روی این تیم خیلی کار شود.

  • همین قهرمان نشدن استقلال با توجه به اینکه این تیم در فصل گذشته هم قهرمانی را از دست داد، حداقل برای شما تبعاتی می‌تواند به همراه داشته باشد.

من امیدوارم که هواداران صبور باشند و می‌دانم که این اتفاق می‌افتد. اصلا اصرار من برای اینکه با استقلال قرارداد دوساله ببندم این بود که بتوانم فصل دیگر استقلال را قهرمان لیگ کنم. فعلا هدفمان این است که سهمیه آسیایی بگیریم.

کد خبر 109655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز