همشهری آنلاین: اسکاتلند یارد علت مرگ پرنسس دایانا را تصادفی تراژیک اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، لرد استیونس مسوول پرونده مرگ پرنسس دایانا که تحقیقات گسترده‌ای را به مدت سه سال در این باره انجام داده است در یک کنفرانس مطبوعاتی در ساعت 12:00 به وقت گرینویچ، جزییات این تحقیقات را در سالن کنفرانس "الیزابت دوم" اعلام  کرد.

استیونس که پیش از این در مقام کمیسر پلیس انجام وظیفه می‌کرده‌ است، در گزارش خود علت برخورد خودروی حامل پرنسس دایانا را تصادف ناشی از مستی راننده خودرو (هنری پل) اعلام کرده است. لرد استیونس در سخانی همچنین احتمال قتل پرنسس دایانا را رد کرده است.

پرنسس دایانا در جریان برخورد خودروی حامل وی و مردی مصری به نام دودی الفائد به یکی از ستون‌های پل آلما در شهر پاریس جان خود را از دست داد. آن‌ها در حال گریز از چنگ خبرنگاران سمج موسوم به پاپاراتزی بودند.

در جریان این حادثه  که در سال 1997 رخ داد علاوه بر پرنسس دایانا،ن دودی الفائد(فرزند مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای هارودز) و هنری پل راننده خودرو جان خود را از دست دادند. تنها فردی که پس از وقوع این حادثه جان سالم به در برد، تره ور رییز جونز محافظ پرنسس دایانا بود.

 به دلیل وجود شبهات زیاد درباره مرگ وی و نحوه برخورد خودرو به ستون پل آلما، پلیس بریتانیا تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده بود. اما محمد الفائد هیچگاه نه نتیجه تحقیقات پلیس فرانسه را مبنی بر اینکه مرگ پرنسس دایانا و فرزندش براثر تصادف بوده را می‌پذیرد و نه نتیجه تحقیات انجام شده توسط پلیس بریتانیا را. او معتقد است که دایانا و فرزندش قربانی توطئه افراد قدرتمند در بریتانیا شده‌اند و حادثه مرگ دایانا و نامزدش تصادف نبوده بلکه سوقصدی بوده برای جلوگیری از ازدواج این دو نفر.

محمد الفائد در این باره پیش از انتشار رسمی دلیل مرگ پرنسس دایانا به بی.بی.سی گفته بود:"وحشتناک خواهد بود اگر پلیس بریتانیا نیز نتیجه گیری کند که حادثه مرگ پرنسس دایانا و فرزندم ناشی از تصادف بوده است."

الفائد افزوده بود: "قلبا معتقدم تنها فردی هستم که حقایق را می‌داند و معتقدم کمیسر استیونس 7.4 میلیون یورو را از بودجه بریتانیا را به همراه دو سال زمان هدر داده است.او به بریتانیا خیانت کرده و دقیقا همان کاری را کرده است که سرویس‌های جاسوسی از وی می‌خواسته‌اند.

مالک فروشگاه‌های هارودز می‌گوید: پرنسس دایانا دوستان زیادی داشت که البته همگی آن‌ها به ظاهر با وی دوست بودند من نزدیکترین فرد به دایانا و فرزندم دودی بودم.

کد خبر 10965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز