سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحقیات درباره واقعه کشته شدن پرنسس دایانا در تصادف رانندگی در سال 1997 مجددا روز دوشنبه 8 ژانویه (18 دی) از سر گرفته شد.

به گزارش آسوشیتد پرس، این تحقیات پس از درخواست پسران پرنسس دایانا دوباره آغاز شد.

جیمی لوتر پینکرتون منشی خصوصی دایانا در این باره طی نامه‌ای که در جلسه اول تحقیقات مجدد خوانده شد، نوشته است: "آن‌ها (فرزندان دایانا) خواستار آن شده‌اند که این تحقیقات نه تنها باید آشکار و شفاف صورت بگیرد که باید به سرعت نیز به سر انجام رسد."

بارونس الزبت باتلر - سلوس یک قاضی سابق و عضو کنونی مجلس اعیان بریتانیا ریاست جلسه اول استماع از مراحل تحقیق را به عهده داشت. او گفته است غیر از اعضای خاندان سلطنتی دیگران نیز می‌توانند در هیات تحقیق عضویت داشته باشند.سلوس افزوده است: علت مرگ دایانا و نامزدش دودی فاید یکجا مورد بررسی خواهد گرفت.

این تصمیم پس از آن از سوی رییس کمیته تحقیق اتخاذ شد که الیزابت ملکه بریتانیا و محمد الفائد (پدر دودی) همزمان خواستار حضور اعضایی دیگر غیر از اعضای دربار بریتانیا در کمیته تحقیق شده بودند. دایانا به عنوان فردی از خاندان سلطنت به خاک سپرده شده است، از همین رو و برطبق قوانین بریتانیا تیم هیات تحقیق درباره عللی که به مرگ وی منجر شده از اعضای دربار بریتانیا باید تشکیل شود.

این در حالی است که محمد الفائد، فیلیپ همسر الیزابت ملکه بریتانیا را در طرح توطئه‌ای برای به قتل رساندن دایانا و پسرش دودی الفائد متهم کرده است. با این حال تیم قبلی تحقیقات در اوخر سال گذشته مرگ دایانا را ناشی از یک تصادف دانسته بود ونه یک توطئه. پرنسس دایانا و نامزدش دودی الفائد در جریان یک سانحه رانندگی در سال 1997 در پاریس کشته شدند.

کد خبر 12889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز