یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین دیدار از سومین روز از رقابتهای فوتبال جام جهانی 2010 افریقای جنوبی تیم غنا با یک گل از سد صربستان گذشت

در دیدار دیگر اسلونی با شکست الجزایر به اولین پیروزی خود در جام جهانی دست یافت. 

در نخستین دیدار گروه چهارم رقابت‌های جام جهانی 2010 تیم‌های صربستان و غنا در ورزشگاه لوفتوس فرزفلد شهر پرتوریا به دیدار هم رفتند که در پایان این نماینده قاره سیاه بود که توانست پیروز از میدان خارج شود.

این دیدار که در ورزشگاه لوفتوس ورسفلد پرتوریا در چارچوب گروه دی رقابت های جام جهانی دو هزار و ده آفریقای جنوبی برگزار شد. هر دو تیم صربستان و غنا با درخشش در بازی‌های مقدماتی جام جهانی به این دیدارها راه یافته‌اند و با امید و انگیزه فراوان قدم به جام جهانی نهاده‌اند.

در این مسابقه که با قضاوت هکتور بالداسی آرژانتینی و در ورزشگاه لوفتوس ورسفلد در حال برگزاری است، نیکولا زیجیچ از تیم صربستان و ایساک وورساه از تیم غنا بازیکنان اخطاری این نیمه بودند.

تک گل این دیدار را که قضاوتش را هکتور والتر بالداسی از آرژانتین بر عهده داشت، ژیان در دقیقه 85 و از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. کوزمانوویچ در دقیقه 83 با خطای هند خود علاوه بر دریافت کارت زرد از داور مسابقه، یک ضربه پنالتی را به بازیکنان غنا اهدا کرد. غنا در دقایق پایانی بازی هم می‌توانست برتری خود را دو برابر کند اما ضربه بازیکن این تیم با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

صربستان در حالی این دیدار را واگذار کرد که از دقیقه 74 و با اخراج لوکوویچ 10 نفره بازی می‌کند.

غنا با این پیروزی نخستین تیم آفریقایی است که در جام جهانی 2010 به پیروزی می‌رسد. پیش از این آفریقای جنوبی برابر مکزیک با تساوی یک بر یک متوقف شده بود و نیجریه هم برابر آرژانتین و همچنین الجزایر برابر اسلونی با یک گل تن به شکست داده بودند.

دیگر دیدار گروه چهارم را تیم‌های آلمان و استرالیا تا ساعاتی دیگر برگزار خواهند کرد. 

کد خبر 109618

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز