گروه اجتماعی: پس از اجباری‌شدن آموزش شنا و ژیمناستیک در مدارس، «پینگ‌پنگ» و «طناب‌بازی» هم وارد گود ورزش مدارس شدند تا عقب‌ماندگی ورزش مدارس دست‌کم در حرف جبران شود

به گزارش ایسنا، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش  شهر تهران اعلام کرد: ورود طناب‌بازی و پینگ‌پنگ به زنگ ورزش مدارس پایتخت برای تحقق اهداف ورزش‌دوستانه وزیر آموزش و پرورش است!

البته محمد بنیادی به نکته‌ای حساس و ظریف نیز اشاره کرد: «هیجان فعلی ایجادشده نسبت به ورزش دانش‌آموزی مرهون توجه وزیر آموزش و پرورش و قائم‌مقام وی در این عرصه‌به‌عنوان یک پیام ارزشمند برای سلامت دانش‌آموزان است.»

وی گفت: «طناب‌زنی پربارترین و ساده‌ترین ورزشی است که دانش‌آموزان می‌توانند حتی در مدارس فاقد فضای ورزشی به آن بپردازند. همچنین در تلاش هستیم مدارس فاقد امکانات ورزشی را مورد توجه قرار دهیم.»

هم‌اکنون، افزون بر صلاحیت‌های علمی، یادگیری شنای کرال نیز یکی از شرط‌های ورود دانش‌آموزان ابتدایی به دوره راهنمایی اعلام شده‌است.

خانه از پای‌بست ویران است

سخنان معاون پرورشی آموزش و پرورش  شهر تهران تأیید این نکته است که ورزش در مدارس پایتخت نابسامان است و زنگ ورزش جایگاهی در مدارس ندارد. با آنکه هنوز از آموزش شنا و ژیمناستیک در مدارس خبری نیست، اضافه‌شدن پینگ‌پنگ و طناب‌بازی را به ورزش مدارس به فال نیک می‌گیریم.

با توجه به هیجان ایجاد‌شده در میان مسئولان وزارت آموزش و پرورش، شاید فردا افزون بر شنا، ژیمناستیک، پینگ‌پنگ و طناب‌بازی، ورزش‌هایی مانند ورزش صبحگاهی، راه رفتن، والیبال، فوتبال، پرورش اندام، اسکی و... البته به‌صورت آموزشگاهی و نه حرفه‌ای، به زنگ ورزش مدارس اضافه ‌شود.

اجباری‌شدن برخی از رشته‌های ورزشی در مدارس در حالی است که ورزش در مدارس از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست و دانش‌آموزان به‌ویژه در شهرها از فقر حرکتی رنج می‌برند. از طرفی زنگ ورزش به دروس دیگر اختصاص می‌یابد و درنهایت اینکه از ورزش در مدارس، تنها نامی باقی‌مانده و بس.

کد خبر 109504

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز