مدیر اداره نظارت بر مؤسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی گفت: به تعاونی‌های اعتبار و مؤسسات مالی و اعتباری متخلفی که نرخ‌های سود بالاتر از مقررات تصریح شده در بسته سیاستی نظارتی سال 1389 بانک مرکزی ارائه می‌دهند، 2روز فرصت داده شده تا نرخ‌هایشان را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، محسن عباسی گفت: اسامی 5شرکت تعاونی اعتباری متخلف که نرخ انواع سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات را رعایت نمی‌کردند به تمامی بانک‌های کشور اعلام شده تا هرگونه ارائه خدمات بانکی به آنها ممنوع شود.

وی گفت: اکثر مؤسسه‌هایی که در گردهمایی سوم خرداد ماه سال‌جاری با هدف ساماندهی تعاونی‌های اعتباری شرکت داشتند، فرم‌های اطلاعاتی را تکمیل کردند و سود سپرده و تسهیلات خود را مطابق مقررات پایین آوردند اما این 5شرکت تعاونی اعتباری اقدامات قانونی بانک مرکزی را رعایت نکرده‌اند. 

او تصریح کرد: ادامه روند غیرقانونی فعالیت تعاونی‌های اعتباری و مؤسسه‌های مالی متخلف، برخورد پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و مراجع قضائی را در پی خواهد داشت و مدیران این نهادها نیز به جرم اخلال در نظام پولی و بانکی کشور مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: بنا به گزارش بازرسان بانک مرکزی تعدادی از این مؤسسه‌ها نرخ سود و تسهیلات خود را مطابق بسته سال 1389 کاهش نداده‌اند و اگر ظرف مدت 2روز از ابلاغ اطلاعیه با همین مضمون نسبت به کاهش نرخ‌ها اقدام نکنند، اقدامات قانونی علیه آنها انجام خواهد شد.

قرار است اخطاریه بانک مرکزی در این باره در قالب یک اطلاعیه در اختیار تعاونی‌های اعتبار و مؤسسه‌های مالی و اعتباری قرار گیرد.

کد خبر 109421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز