جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: صنعت فیلم هند، بالیوود، قصد دارد به حوزه تاریک ناآشنایی قدم بگذارد و فیلمی درباره هیتلر بسارد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه رانجان کومار، کارگردان، این فیلم به آخرین روزهای آدولف هیتلر از جمله زندگی او در پناهگاهش در برلین و وضعیت آلمان پس از مرگ او در سال 1945 می‌پردازد.

اما او می‌گوید این فیلم بازسازی هندی فیلم آلمانی "سقوط" با بازی برونو گانز در سال 2004 که تحسین منتقدان را برانگیخت، نیست.

به گفته کارگردان این فیلم بر شخصیت دیکتاتور آلمان و نیز رابطه‌اش با نامزدش و دستیاران نزدیکش در روزهای پایانی رژیم نازی متمرکز خواهد بود. به گفته او عنوان فیلم "دوست عزیز هیتلر"- از دو نامه نوشته شده بوسیله رهبر استقلال هند، مهاتما گاندی، به هیتلر گرفته شده است.

نقش هیتلر را هنرپیشه کهنه‌کار هندی، آنوپام کهر، که زمانی نقش گاندی را در تلویزیون بازی کرده بود، به عهده دارد، و نها دهوپیا نقش اوا براون را بازی خواهد کرد که هیتلر چند ساعت پیش از خودکشی‌اش در آوریل 1945 با او ازدواج کرد.

تهیه کننده فیلم، آنیل شارما، می‌گوید، این فیلم "بررسی کاوشگرانه‌ای از ایدئولوژی‌های هیتلر است.ما سعی خواهیم کرد که ترس‌ها، ناامنی‌ها و فشارهایی را که او هنگام گرفتن تصمیمات مهم با آنها مواجه بود، نشان دهیم."

او افزود گرچه این فیلم شباهت‌هایی با فیلم "سقوط" دارد، اما یک کار کاملا مستقل است.
شارما گفت در مورد اضافه کردن صحنه‌های موسیقی و آواز، که شاخص فیلم‌های هندی است، به این فیلم تردید دارد، اما تاکید کرد که در مورد هیتلر یا براون از این صحنه‌های معمول فیلم هندی خبری نخواهد بود.

فیلم با بودجه دو تا سه میلیون دلار ساخته خواهد شد، و در استودیوها و در جنگل‌ها و کوه‌های هند فیلمبرداری خواهد شد.

بالیوود اغلب مضمون فیلم‌های خارجی تقریبا با همان طرح داستانی  و شخصیت‌ها را تقلید می‌کند، اما فیلم‌های جدی مانند "سقوط" که نامزد جایزه اسکار بود، ندرتا علاقه تهیه‌کنندگان هندی را به خود جلب می‌کنند.

بالیوود در سال 2008، علیرغم شکایت شرکت برادران وارنر مالک حقوق فیلم‌های پرفروش "هری پاتر" فیلمی با نام "هاری پوتار" را اکران کرد. اما در نهایت تعجب، این فیلم تنها بازسازی آزادی از فیلم "تنها در خانه" بود.

 بالیوود در سال‌ها اخیر همچنین به طرف مضامین واقع‌گرایانه‌تر و صریح‌تر مانند تروریسم، حریم شخصی در اینترنت و معلولیت‌ها گرایش نشان داده است، اما این فیلم‌‌ها موفقیت چندان به دست نیاورده‌اند.

کد خبر 109409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز