چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

5 بالگرد شامل 2 فروند 206 شناسایی، 2 فروند 205 پشتیبانی و یک کبرای شکاری در هوانیروز کرمانشاه، بازسازی شد و به پرواز درآمد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم امیر کیومرث احدی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خوشحالیم که امروز نیروهای متخصص ما اقدام به بازسازی بالگردهای از کارافتاده کرده‌اند،

گفت: این بالگردها با 50 هزار ساعت کار مستمر و 80 ساعت پرواز آزمایشی آماده پرواز شده است. او تاکید کرد: هوانیروز با توانمندی خود همواره آماده حفاظت از این آب و خاک بوده است. احدی ادامه داد: تک تک پرسنل هوانیروز همچنان مقاوم و استوار در خط ولایت توانسته‌اند خدمات شایانی را انجام دهند.

او گفت: در مجموعه هوانیروز بخشی از بالگردها به خاطر پروازهای زیاد جهت آموزش خلبانان، فرسوده و از رده خارج شده‌اند که امروز توسط متخصصین هوانیروز کرمانشاه مجددا به چرخه ناوگان بالگردهای ارتش بازگشتند.

در پایان این مراسم سرهنگ خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز کرمانشاه با بیان اینکه این پایگاه به‌عنوان نخستین پایگاه هوانیروز ایران در سال 1354 تاسیس شد، گفت: پایگاه هوانیروز کرمانشاه از کامل‌ترین پایگاه‌های کشور است که ماموریت‌های زیادی را در غرب و شمال غرب کشور انجام داده است.

او تصریح کرد: این پایگاه هوایی شهیدان زیادی را مانند شهید شیرودی و کشوری تقدیم انقلاب کرده و در حال حاضر نیروهای جان برکف آن در مناطق شمال غرب با گروه پژاک درگیر هستند و شهدایی نیز در این راه داده‌ایم.

احدی در پایان گفت: پایگاه هوانیروز کرمانشاه از قدرتمندترین پایگاه‌های هوانیروز کشور است که در عملیات‌های بسیاری از جمله مقابله با ضد‌انقلاب در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و عملیات مرصاد حضور فعال داشته است.

کد خبر 109339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز