همشهری آنلاین: مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر،در این مراسم که حضـرات آیات وحیـد خراسانی، صافی گلپایگانی، سبحانی، علوی گرگانی، اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار قم، فضلا و طلاب و قشرهای مختلف مردم قم و گلپایگان حضور داشتند حجت الاسلام فاضل خراسانی از فضلای حـوزه، با اشاره به خدمات آیت الله العظمی گلپایگانی به جامعه و حوزه های علمیه گفت: آن مرجع عالیقدر با دفاع از کیان تشیع،  توطئـه‌های دشمنان را برای تضعیف مکتب اهل بیت (ع) خنثی کرد.

آیت الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی در سال 1316 هجری قمری در گلپایگان چشم به جهان گشود و فراگیری علوم اسلامی را در اراک آغاز کرد.

او با هجرت آیت‌الله حائری (موسس حوزه علمیه قم) به قم به این شهر عزیمت کرد و پس از ارتحال ایشان به تدریس خارج فقه و اصول پرداختند.

آیت الله العظمی گلپایگانی از آغاز نهضت اسلامی در15خرداد 1342 از یاران و پشتیبانان حضرت امام خمینی (ره) بود و در مراحل مختلف از نهضت اسلامی مردم ایران و رهبری حمایت کرد.

آیت‌الله العظمی گلپایگانی سرانجام هجدهم آذر سال 1372 مصادف با 24 جمادی الثانی در سن 96 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و پس از تشییع با شکوه در جوار کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد

کد خبر 109268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز