سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه ورزشی: در روزهای گذشته صبای قم با از دست دادن ستاره‌هایی چون محمد نوری، فشنگچی و مرتضی اسدی باعث رفتن رسول کربکندی شد اما این تیم توانست نیکبخت واحدی را به خدمت بگیرد.

نیکبخت با این تیم قرارداد یکساله‌ای بسته و در لیگ دهم برای این تیم بازی خواهد کرد. نیکبخت البته در لیگ نهم شرایط سختی را پشت سر گذاشت. او پیش از شروع لیگ نهم از سوی فدراسیون فوتبال به‌عنوان بازیکن منشوری معرفی ‌ و با محرومیتی یکساله روبه‌رو شد؛

درحالی‌که این بازیکن از پرسپولیس جدا شده و به تراکتورسازی رفته بود. با این محرومیت اما مجبور شد یک نیم فصل فوتبالی را از دست بدهد و در نیم فصل دوم با بخشش فدراسیون روبه‌رو شد.

در این هنگام نیکبخت با تراکتورسازی فسخ قرارداد کرده و راهی استیل آذین شده بود؛  بازیکنی که در نیم فصل دوم لیگ نمایش قابل‌قبولی در ترکیب استیل‌آذین نداشت و با شرایط به‌وجود آمده در فصل نقل و انتقالات تصمیم به ترک این تیم گرفت.

استیل آذین در فصل نقل و انتقالات با جذب چهره‌های لیگ خبرساز شد؛ تیمی که تنها به 6 سهمیه لیگ برتری چشم ندوخته و در اندیشه جذب لژیونرهای ایرانی هم هست. در میان بازیکنانی که با استیل‌آذین قرارداد بسته‌اند، نام حسن اشجاری و میلاد زنیدپور هم دیده می‌شود؛

2بازیکنی که قرار است نقش مدافع و هافبک چپ این تیم در فصل جدید را ایفا کنند. این موضوع نیکبخت را بر آن داشت که برای بازی در فصل جدید تیم دیگری را انتخاب کند. پیش از این البته مسئولان باشگاه صبا با سهراب بختیاری‌زاده و مرتضی کاشی بازیکنان فصل گذشته خود نیز برای تمدید قرارداد به توافق دست یافته بودند. در عین حال، بعد از جدایی محمد نوری، فشنگچی و اسدی به‌تازگی علی لطیفی و جابر انصاری بازیکنان فصل قبل این تیم نیز با باشگاه سایپا قرارداد داخلی امضا کرده‌اند.

انصاری فرد در سایپا می‌ماند

تلاش باشگاه پرسپولیس برای جذب کریم انصاری فرد جواب نداد و این بازیکن یک فصل دیگر در سایپا خواهد ماند. از قرارداد این بازیکن با سایپا یک فصل دیگر مانده و در این شرایط انصاری‌فرد مایل بود راهی پرسپولیس شود.

بعد از مکاتبه علی دایی با مدیرعامل سایپا، این باشگاه برای صادرکردن رضایت نامه انصاری‌فرد از پرسپولیس 500میلیون تومان خواسته بود. جالب اینکه باشگاه پرسپولیس هم با این درخواست موافقت کرد اما مایلی‌کهن گفت که این باشگاه باید به 3بند دیگر شرایط جذب انصاری فرد هم عمل کند.

سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس در این باره می‌گوید: «بعد از اینکه ما نامه‌ای زدیم که انصاری فرد را می‌خواهیم،  باشگاه سایپا در جواب نوشت که انصاری فرد را با 4بند به پرسپولیس منتقل می‌کنیم،

این 4بند عبارت بودند از:1-مبلغ 500 میلیون تومان بابت رضایت‌نامه به باشگاه سایپا پرداخت شود. 2- از کل مبلغ قرارداد سال دوم انصاری فرد با پرسپولیس 50 درصد به سایپا برسد. 3- از کل مبلغ قرارداد طرفین در سال سوم 40 درصد به باشگاه سایپا برسد. 4- از کل مبلغ قرارداد طرفین در سال چهارم 30 درصد به باشگاه سایپا برسد.»

او ادامه می‌دهد: «ما به این باشگاه اعلام کردیم که حاضریم این مبلغ را به شما بپردازیم اما با توجه به این شرایط و بندهایی که باشگاه سایپا برای ما ارسال کرده است، صبر می‌کنیم تا یکسال دیگر قرارداد انصاری فرد با سایپا تمام شود و بعد اگر توانستیم او را جذب می‌کنیم.

البته من قطعا نمی‌گویم که این انتقال منتفی است چرا که هنوز کتبا نامه‌ای از باشگاه سایپا دریافت نکرده‌ایم اما با توجه به مصاحبه مایلی‌کهن، طبیعتا ما این موضوع را منتفی می‌دانیم.»

همچنین نبی‌الله باقری‌ها، مدافع فصل گذشته پرسپولیس با عقد قراردادی یکساله به مس کرمان رفت. ظاهرا باشگاه پرسپولیس تمایلی به نگه داشتن این بازیکن نداشت.

معمای جلال حسینی

ابتدا اعلام شد که جلال حسینی با باشگاه سپاهان به توافق نهایی رسیده و قراردادش را با این تیم تمدید می‌کند. این خبری بود که باشگاه سپاهان اعلام کرد ولی حسینی این موضوع را تکذیب می‌کند.

او می‌گوید: «من هنوز قراردادم را با سپاهان تمدید نکرده‌ام. مذاکره جدی انجام گرفته و من پیشنهادهایم را مطرح کرده‌ام. یک‌سری توافقات حاصل شده و خیلی مسائل بین من و باشگاه حل شده  است اما تا زمانی که باشگاه به‌طور رسمی به پیشنهادهایم جواب ندهد هیچ‌چیز مشخص نیست.»

گفته می‌شود این بازیکن به‌دلیل اختلاف با قلعه نویی ممکن است به پیشنهاد پرسپولیس یا استیل آذین جواب مثبت دهد. او تاکید می‌کند: «من با هیچ کس مشکلی ندارم. با پرسپولیس مذاکره آنچنانی نداشته‌ام.

تنها به مذاکره حرفه‌ای اهمیت می‌دهم. مذاکره تلفنی یا با حضور واسطه‌ها را قبول ندارم. از باشگاه استیل آذین هم پیشنهاد بسیار خوبی دارم اما اولویت برای من سپاهان است. به هر حال یکسال در سپاهان بوده‌ام و با شرایطش تطابق پیدا کرده‌ام.»

تازه‌ترین تمدیدی‌ها

داریوش یزدانی، امید شریفی‌نسب و جواد آشتیانی به‌مدت یکسال دیگر قرارداد خود را با سایپا تمدید کردند. همچنین فرزاد حسین‌خانی و حمید سیفی با توافق با مسئولان مس کرمان، قراردادشان را با این تیم تمدید کردند. قرارداد هر دو بازیکن 2ساله است.

مدیر روابط عمومی این باشگاه می‌گوید: «در حال حاضر، مسئولان باشگاه با ارشاد یوسفی مذاکره می‌کنند و درصورت توافق نهایی طرفین، این بازیکن با مس قرارداد می‌بندد.»باشگاه پاس همدان نیز با فرهاد خیرخواه بازیکن سابق تیم تراکتورسازی تبریز قراردادی 2ساله به امضا رساند و سرپرست فولاد نیز خبر می‌دهد که این باشگاه با سیامک سرلک و جلال کاملی مفرد تمدید قرارداد کرده است.

کد خبر 109259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز