یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تولید علم و مقالات چاپ شده در مجلات علمی معتبر دنیا (آی - اس - آی) در 30 سال قبل از انقلاب حدود 2634 مقاله بود

که این رقم در سه دهه بعد از انقلاب به 95 هزار و 235 مقاله افزایش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد در نشست هیئت رئیسه دانشگاه‌ها ،مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری افزود: این در حالی است که حداقل یک دهه از عمر انقلاب اسلامی به دفاع مقدس سپری شد.

وی با بیان اینکه سیر تصاعدی تولید علم در سه دهه اخیر حیرت انگیز است اضافه کرد: در دهه نخست پیروزی انقلاب به 2 هزار و 408 مقاله، در دهه دوم به6 هزار و 313 و در دهه سوم به 53 هزار و 339 مقاله علمی (آی - اس - آی) ارتقاء یافته‌ایم.

ابوترابی فرد با بیان اینکه این رشد تصاعدی است که جایگاه ما را از نظر تولید علم و دانش در دهه آینده در جهان رقم می زند، گفت: آمریکا در سال 57 بیش از 100 هزار مقاله علمی (آی - اس - آی) و انگلستان 46 هزار و 449 مقاله داشته اند در حالیکه ایران در سال 57 تنها 505 مقاله داشته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در سال 57 آمریکا 200 برابر و انگلستان بیش از 91 برابر ایران تولید مقالات علمی داشت در حالیکه این نسبت هم اکنون درمقایسه با آمریکا به 53 برابر و انگلستان به 12 برابر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی تمام جوامع بشری با مقیاس تولید علم آنان گره خورده است.

کد خبر 109004

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز