مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: شهرداری تهران با اجرای طرح مشاوره و اصلاح رفتار زندانیان زن و توانمندسازی زنان بند 3 نسوان اوین، در پی تهیه برنامه‌ای مدون برای بازپروری مجرمان است.

زهرا مشیر، مشاور شهردار تهران در امور بانوان که مدیریت ستاد توانمند‌سازی‌ زنان سرپرست خانوار را نیز بر عهده دارد، درخصوص ضرورت اجرای طرح توانمندسازی زنان زندانی گفت: وقتی بزه شکل می‌گیرد، جامعه و نهادهای متولی هم در بروز آن مسئول‌اند؛

ما افراد مجرم را به زندان می‌اندازیم و مجازات می‌کنیم اما نهادهایی که در بروز این جرم نقش داشته‌اند، در موضوع دخالت داده نمی‌شوند. مشاور شهردار تهران در امور بانوان با اشاره به اینکه طرح مشاوره و اصلاح رفتار زندانیان به تأیید آیت‌الله شاهرودی، رئیس  سابق قوه قضاییه نیز رسیده، گفت: این طرح حدود 2سال است که در زندان اوین به اجرا درآمده است.

مشیر افزود: باید مطالعات همه‌جانبه‌ای درخصوص بازپروری زندانیان صورت گیرد؛ مطالعاتی از جمله تدوین دوره مهارت‌های زندگی که توسط مشاوران مجموعه و با استفاده از پژوهش‌هایی که کارشناسان زندان تاکنون انجام داده‌اند، در حال انجام است.

این طرح برنامه‌هایی همچون حرفه آموزی و اشتغال‌زایی، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی فردی و گروهی، مهارت‌های زندگی و... را شامل می‌شود و قرار است به الگویی منجر شود که در زندان‌های کشور به اجرا درآید.

کد خبر 108880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز