مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به فعالیت‌های این دفتر گفت: مجموعه مقالات زن‌پژوهی در سال جاری در قالب یک نرم‌افزار ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به جمع‌آوری حدود شش هزار مقاله از سال 68 تاکنون در ارتباط با زنان خاطرنشان کرد: این مقالات از مراکز علمی، تحقیقی و ... دریافت شده است و در سال جاری مجموعه آن در قالب یک سی‌دی به عنوان مجموعه مقالات زن‌پژوهی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام گرفته در مدیریت پژوهش دفتر مطالعات و تحقیقات زنان خاطرنشان کرد: تا کنون 22 عنوان کتاب از سوی این مدیریت تهیه و منتشر شده است، چند عنوان کتاب در دست چاپ قرار دارد و تا پایان سال هفت عنوان کتاب نیز منتشر خواهد شد.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با بیان این‌که تاکنون 33 شماره از دوماهنامه حورا منتشر شده است،‌ اضافه کرد: هر شماره از این نشریه به موضوع خاصی از موضوعات مبتلابه زنان اختصاص دارد.

وی از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی زنان در دفتر مطالعات و تحقیقات زنان خبر داد و اضافه کرد: در این کتابخانه پنج هزار عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی گردآوری شده است.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های مدیریت آموزش دفتر مطالعات و تحقیقات زنان ادامه داد: این مدیریت ترویج و آموزش مباحثی که در این دفتر تولید می‌شود را به عهده دارد.

وی با بیان این‌که این مباحث در قالب دوره‌های آموزشی نیز آموزش داده می‌شوند، یادآور شد: در این راستا تاکنون 20 دوره آموزشی در شهرهای قم، تهران و اصفهان برگزار شده است.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با اشاره به برنامه این دفتر برای طراحی دوره آموزش از راه دور تصریح کرد: در نظر داریم تا نسخه عربی دوره‌های آموزشی را ویژه برخی کشورها عرضه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر مطالعات و تحقیقات زنان در زمینه اطلاع‌رسانی تصریح کرد: پایگاه اینترنتی این مرکز به آدرس www.womenrc.ir خدمات پژوهشی و اطلاع‌رسانی به بخش‌های مختلف ارائه می‌کند.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد با اشاره به ارائه روزانه 30 تا 40 خبر مختلف پیرامون مسائل زنان در پایگاه اینترنتی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان ادامه داد: کتا‌بشناسی یکی دیگر از بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان است که تاکنون در قالب آن اطلاعات شناسنامه‌ای هزار و 500 عنوان کتاب ارائه شده است و تلاش داریم تا پایان سال جاری تعداد این کتاب‌ها را به چهار هزار عنوان برسانیم.

وی با بیان این‌که نرم‌افزار ریحانه حاوی 14 هزار روایت از روایات منابع شیعی در موضوع زن و خانواده پیش از این تهیه شده است، اضافه کرد: طی هفته آینده این نرم‌افزار در پایگاه اینترنتی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان بارگذاری خواهد شد.

رئیس دفتر مطالعات و تحقیقات زنان از تهیه نرم‌افزار آموزه خبر داد و تصریح کرد: در قالب این نرم‌افزار دو کارشناس طی 38 جلسه کارشناسی مباحث و مسائل زنان را در جلسات نیم‌ساعته تشریح کرده‌اند.

وی گفت:‌ این نرم‌افزار به سفارش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و ویژه اساتید رشته معارف تهیه شده است و در دسترس عموم قرار دارد. 

کد خبر 108920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز