سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

پایان لیگ نهم به معنی پایان مدیریت واعظ‌ آشتیانی در استقلال بود

مردی که مدعی بود درس‌های تازه‌ای برای فوتبال ایران دارد، حالا از استقلال استعفا کرده و این تیم پرطرفدار بدون هیات‌مدیره و بدون سرمربی آینده مبهمی در پیش دارد.

استعفای دسته جمعی هیات‌مدیره و واعظ، آخرین ضربه سنگین به تیمی بود که سال گذشته در همین روزها به قهرمانی لیگ برتر رسید و با وضعیت فعلی نمی‌توان آینده روشنی برایش در لیگ دهم تصور کرد.

لیگ نهم برای بسیاری از بازیکنان مطرح تیم که از مدیریت سختگیرانه و تصمیمات فنی مرفاوی راضی نبودند، به دشواری گذشت. ولی با پایان لیگ تعدادی از بازیکنان که قراردادشان به پایان رسیده بود، ترجیح دادند از استقلال جدا شوند.

جانواریو در حالی به سپاهان رفت که گفت دلیل جدایی‌اش به هیچ وجه مسائل مالی نبوده. اکبرپور هم که به‌تازگی به استیل‌آذین پیوسته، گفت: «برای استقلال همیشه آرزوی موفقیت می‌کنم اما امیدوارم هواداران این تیم درک کنند تحت چه شرایطی از این تیم جدا شدم؛ علت جدایی‌ام از استقلال مدیریت بود.»

این درحالی است که چند بازیکن دیگر پس از استعفای اخیر تغییر عقیده داده‌اند و ممکن است در استقلال بمانند.  امیر حسین صادقی رفتن به مس کرمان را تکذیب می‌کند: «من هیچ پیشنهادی از این تیم ندارم فقط برای تسویه حساب به این باشگاه رفتم. من با استقلال قرارداد دارم و یکسال تا پایان قراردادم مانده است. اگر باشگاه استقلال هم موافقت کند سال دوم به‌طور توافقی قرارداد می‌بندم.» ‌ آرش برهانی هم که فصل گذشته نیمکت‌نشین بود، قصد جدایی ندارد و می‌خواهد در استقلال بماند.‌

در جست‌ وجوی مدیر

اما قبل از هرچیز باید تکلیف مدیریت استقلال روشن شود. با جدایی واعظ، قبل از همه نام
مدیران عامل پیشین استقلال برای بازگشت به صندلی سابق‌شان مطرح شد. در این میان گفته می‌شود قریب به‌دلیل مشغله کاری حاضر به بازگشت نیست و فتح‌الله‌زاده هم شرایط فعلی را مناسب نمی‌داند.

او به خبرگزاری مهر می‌گوید: «هنوز از سوی مسئولان سازمان تربیت بدنی برای مدیرعاملی این باشگاه با من مذاکره‌ای نشده است اما تصور می‌کنم با شرایطی که این باشگاه دارد کار‌کردن سخت و دشوار خواهد بود. متأسفانه باشگاه استقلال بدهی دارد و در عین حال بودجه‌ای در اختیار باشگاه نیست.

16 بازیکن قراردادشان با باشگاه استقلال تمام شده و اقدامی جدی برای تمدید قرارداد آنها صورت نگرفته است. بازیکنانی چون سیاوش اکبرپور، حسین کاظمی و جانواریو از استقلال جدا شده‌اند، از سوی دیگر با 3 بازیکن دیگر عقد قرارداد شده که این خود یک مشکل دیگر است. باشگاه استقلال برای بستن تیمی قدرتمند برای حضور در لیگ دهم با مشکلات زیادی دست‌به گریبان خواهد بود.»

احتمال بازگشت قلعه نویی

شایعه جدیدی که روز گذشته شنیده شد، احتمال بازگشت امیر قلعه‌نویی به نیمکت استقلال است. قلعه‌نویی که به هیچ وجه حاضر نبود با آشتیانی کار کند، با استعفای او مانعی برای کار با تیم مورد علاقه‌اش نمی‌بیند.

هرچند قلعه‌نویی با سپاهان برای تمدید قراردادی 2ساله به توافق رسیده ولی هنوز برگه‌ای امضا نشده و با شرایط جدید ممکن است او برای بازگشت به تیم سابقش وسوسه شود. شنیده می‌شود که سازمان تربیت‌بدنی موافق اصلی بازگشت این مربی به استقلال است‌.

کد خبر 108810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز