دولت ترکیه در ساعت 7:30 صبح با پخش نخستین تصاویر حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به کشتی‌های ناوگان آزادی، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

اسرائیل بار دیگر نشان داد که هیچ احترامی برای حقوق بشر قائل نیست.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با به کارگیری نیروهای نظامی در آب‌های آزاد، قوانین بین‌المللی را نقض کرده است و این اقدام بدون شک بر روابط آنکارا با رژیم صهیونیستی تاثیر خواهد گذاشت. همچنین دولت ترکیه  سفیر خود را از تل‌آویو ‌  فراخواند.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه هم سفر خود به آمریکای لاتین را نیمه تمام گذاشت. همچنین وزیر امور خارجه ترکیه راهی نیویورک شد تا در نشست فوری شورای امنیت شرکت کند.

بیش از 10 هزار نفر از مردم خشمگین ترکیه روز گذشته به‌دنبال‌حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی  در مقابل کنسولگری این رژیم در استانبول تجمع کردند. این تظاهرات‌کنندگان خشمگین درحالی‌که فریاد« اسرائیل قاتل»  سر می‌دادند قصد تسخیر کنسولگری  رژیم صهیونیستی را داشتند که نیروهای پلیس ترکیه مانع از این مسئله شدند.

رژیم صهیونیستی به‌دنبال خشم مردم ترکیه به اتباع خود هشدار داد که از سفر به این کشور پرهیز کنند.

 اتحادیه عرب قرار است امروز برای بررسی واکنش در مقابل حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی نشستی فوق‌العاده برگزار کند.

یونان رزمایش مشترک خود با رژیم صهیونیستی را لغو کرد. آتن همچنین روز گذشته مانع سفر فرمانده نیروی هوایی این رژیم به یونان شد.

نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه ضمن محکوم کردن این حملات اعلام کرد: این رژیم  بیش از حد به خشونت متوسل شده است. برنارد کوشنر، وزیر امور خارجه این کشور هم  با اعلام حیرت‌زدگی از این حمله، خواستار تحقیق در این رابطه شد.

 اتحادیه اروپا  و ‌دبیرکل سازمان ملل متحد ‌روز گذشته خواستار انجام تحقیق گسترده و جامع در این رابطه شدند.

سخنگوی کاخ سفید ضمن ابراز تأسف از تلفات جانی این حمله اعلام کرد‌ که واشنگتن در حال بررسی این مسئله است.

بنیامین نتانیاهو، به‌دنبال گسترده شدن واکنش‌ها به حملات نظامیان این رژیم، سفر خود به کانادا را نیمه تمام گذاشت و به احتمال زیاد سفر وی به واشنگتن نیز لغو خواهد شد.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس با اعلام اینکه کشورش به‌دنبال اطلاعاتی درباره وضعیت اتباع این کشور است، خواستار لغو محاصره غزه از سوی اسرائیل برای رسیدن کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه شد.

فلسطینی‌های ساکن غزه در اعتراض به این کشتار اقدام به برگزاری تظاهرات در بندری کردند که برای استقبال از فعالان حقوق بشر آماده شده بود.

همچنین فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری هم اقدام به برگزاری تظاهرات در رام‌الله کردند.
 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمایت کامل خ

کد خبر 108723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز