شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

گروه سیاسی: پنجمین نشست خبری رئیس مجلس با رسانه‌های داخلی و خارجی 8 خرداد برگزار شد.

به گزارش همشهری، علی لاریجانی در آغاز نشست خبری 8 خرداد با تسلیت سالگرد عروج ملکوتی رهبر فقید انقلاب اسلامی گفت: بار غم این حادثه عظیم همچنان در دل مومنان وجود دارد. البته پایداری در راه ایشان در بین پیروانشان نیز رسوخ دارد.

رئیس مجلس عنوان کرد: متأسفانه هرگاه فرد ناصحی سخن می‌گوید عده‌ای که نانشان در دعوا  و تخریب چهره دیگران است، شروع می‌کنند به تخطئه و محکوم کردن حرف‌های آن فرد. قطعا این بحث‌ها به همان اندازه که حوادث بعد از انتخابات به کشور لطمه زد باعث صدمه به کشور خواهد شد.

نیاز امروز کشور

وی نیاز امروز کشور را ایجاد یک وضعیت معقول خواند و یادآوری کرد که اگر اصولگرایی را بخواهیم تعریف کنیم حرکت در چارچوب قانون اساسی،  نگاه امام و رهبری و انتخاب راه عقلانی است.

با رفتارهای تنگ نظرانه هیچگاه نمی‌توان در جهت اینگونه اقدامات عمل کرد.
رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه باید رفتارهای بزرگان انقلاب همچون شهیدان مطهری و بهشتی را مد نظر قرار داد، یادآور شد که افکار انقلاب اسلامی فراگیر است و رفتارهای تنگ‌نظرانه در آن جایی ندارد.

تحریف در سخنان،  اتهام زنی به دیگران از منشأ انقلاب اسلامی،  تفکرات بزرگان انقلاب،  رفتارهای شهدا و دیدگاه‌های امام و رهبری به‌دور است.لاریجانی خاطرنشان کرد: باید فضا را برای تلاش و حضور همه جریانات فکری و سیاسی در کشور فراهم کرد.

پاسخ منصفانه

رئیس مجلس  در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر پاسخگویی متناسب به احتمال حمله رژیم صهیونیستی به کشور لبنان و سوریه گفت: من پاسخ نظامی نمی‌توانم به این پرسش بدهم ولی فکر می‌کنم که اظهارات سیدحسن نصرالله سخنانی منصفانه است که اگر رژیم صهیونیستی ماجراجویی کند آنها نیز در همان سطح پاسخ صهیونیست‌ها را می‌دهند.

طرح تجمیع انتخابات

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص طرح تجمیع انتخابات و تمدید دوره شوراهای سوم و همچنین مصوبه مجمع در این زمینه یادآوری کرد که مصوبه مجمع برای تجمیع انتخابات در هر دو انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری دیده شده است که یک قاعده کلی است. البته هنوز مراحل خود را نگذرانده است.

لاریجانی با اشاره به ارائه طرحی از سوی مهدی چمران رئیس شورای‌عالی استان‌ها به مجلس برای تمدید دوره دوساله شوراها تا تجمیع به‌منظور جلوگیری از وارد کردن برخی هزینه‌ها به کشور گفت: این طرح باید سبک و سنگین شود و پس از آن مورد بررسی قرار گیرد. کمیسیون نظر خود را در این‌باره ارائه کرده است و باید منتظر نظر مجلس درباره آن باشیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: اگر مجلس تجمیع انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری را بپذیرد به این دلیل است که از وارد کردن هزینه‌های زیاد به کشور جلوگیری کند وگرنه اعتقاد داریم که مردم باید خودشان نظر بدهند و شوراها را در پروسه رای‌گیری انتخاب کنند.

عجایب روزگار

لاریجانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که برخی تغییرات در ساختار اداری و خبری مجلس را حاکی از قصد وی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده خواند، اظهار داشت: این موضوع از امور عجیب و غریب روزگار است. بنده اگر آب هم بخورم شما روی آن تحلیل‌های اینگونه می‌زنید.

لاریجانی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای ورود در این صحنه‌ها ندارم، تاکید کرد که همین حرف‌ها یک نوع گفت‌وگوهای لاینفع در کشور به‌وجود آورده است.

 اینکه مجلس برای کارها روش بهینه به‌منظور کاهش هزینه‌ها انتخاب کند آیا از نظر شما نادرست است؟ بنده یک نوع حالت شاخ‌درآوردن دارم که اینها را شما به آن موضوعات ربط می‌دهید.

افراط‌گری درست نیست

لاریجانی با تاکید بر تبعیت از قانون اساسی،  آرمان‌های امام و رهبری، پایبندی به پیام شهدا و منشورهای اساسی این موضوعات را مبدأ حرکت کشور خواند و عنوان کرد: افراد باید خود را ملتزم به قانون کنند و بدانند که افراط گری در امور درست نیست.

کد خبر 108536

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز