چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: سارق نقابدار که هنگام فرار از دست پلیس، فرمانده پاسگاه روستای بام در خراسان شمالی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بود، در مزرعه کشاورزی به دام افتاد

شامگاه چهارم اردیبهشت ماه رسول نودهی، فرمانده پاسگاه روستای بام در استان خراسان شمالی به همراه یکی از سربازان برای گشت شبانه از پاسگاه خارج شدند اما کسی باورش نمی‌شد که این گشت، آخرین گشت افسر پلیس شجاع باشد.

مدت‌ها بود که روستا آرام به‌نظر می‌رسید و خبری از درگیری و سرقت گزارش نشده بود. آن شب اما وقتی رسول و سرباز جوان سرگرم گشتزنی بودند، ناگهان متوجه 2 مرد موتورسوار شدند که صورتشان را با نقاب پوشانده بودند.

فرمانده پاسگاه با صدای بلند به موتورسوارها دستور ایست داد و به طرفشان به راه افتاد. مردان موتورسوار با مشاهده ماموران پا به فرار گذاشتند و به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز شروع شد.

فرمانده پاسگاه روستای بام 3بار دیگر به موتورسوارها دستور ایست داد اما آنها با ویراژ دادن در پیچ و خم‌های روستا قصد داشتند خود را از محدوده دید ماموران پلیس خارج کنند. چند دقیقه بعد وقتی موتورسیکلت پلیس به مردان نقابدار نزدیک شده بود،  ناگهان صدای شلیک گلوله سکوت شب را در هم شکست.

مردان نقابدار در تاریکی شب ناپدید شدند و مردم روستا وقتی خود را به فرمانده پاسگاه رساندند که او نفس‌های آخر را می‌کشید. بلافاصله ماجرا به اورژانس و پاسگاه پلیس گزارش شد اما هیچکدام از اقدامات امدادی موثر واقع نشد  و اصابت یک گلوله به قلب فرمانده پاسگاه باعث شهادت او شد.

در تعقیب نقابداران

به‌دنبال شهادت رسول نودهی و فرار مردان نقابدار از روستا، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس استان خراسان شمالی وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری مردان نقابدار شروع شد.

ماموران در نخستین اقدام به بررسی اظهارات شاهدان و افرادی پرداختند که شاهد فرار موتورسواران جنایتکار بودند. تنها سرنخی که در این مرحله از تحقیقات به دست آمد مشخصاتی از موتور متهمان بود.

تحقیقات نشان می‌داد که این افراد برای سرقت به روستا رفته بودند اما با حضور بموقع فرمانده پاسگاه در اجرای نقشه خود ناکام مانده و هنگام فرار او را به شهادت رسانده بودند. بنابراین تمامی متهمان سابقه‌دار روستای بام و روستاهای اطراف شناسایی شدند و ماموران آنها را به‌صورت نامحسوس زیرنظر قرار دادند.

مدتی بعد سرانجام نخستین سرنخ‌ها در اختیار پلیس قرار گرفت و ماموران موفق شدند رد یکی از مردان نقابدار را در شهرستان چناران شناسایی کنند. تحقیقات نشان می‌داد که این مرد بعد از جنایت به این شهرستان گریخته و به‌عنوان کارگر در مزرعه کشاورزی یکی از روستاییان مشغول به کار شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به عملیات دستگیری این شرور جنایتکار گفت: تیم‌های عملیاتی پلیس راهی مزرعه مورد نظر شدند و متهم را قبل از اینکه موفق به فرار شود، دستگیر کردند.

احمد کیخسروی افزود: مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی به قتل فرمانده پاسگاه روستای بام اعتراف کرد و مدعی شد که هنگام مشاهده ماموران پلیس به‌شدت ترسیده و چون اسلحه همراهش بوده، قصد داشته که آنها را بترساند تا بتواند فرار کند که یکی از گلوله‌ها به بدن رسول نودهی برخورد کرده و باعث شهادت او شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازسازی صحنه قتل، متهم راهی بازداشتگاه شد و این در حالی است که برادر او که در جریان تعقیب و گریز با فرمانده پاسگاه دچار جراحت شده بود در بیمارستان بستری و تحت درمان است.

کد خبر 108339

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز