گروه حوادث: "دعوا ناموسی است، شما دخالت نکنید." این جمله‌ای بود که سارقان زورگیر هنگام درگیری با طعمه‌هایشان به مردم می‌گفتند

آنها وقتی خیالشان از بابت دخالت شاهدان راحت می‌شد، مالباخته را آنقدر کتک می‌زدند که مجبور شود کیف پولش را به آنها بدهد. بعد از ظهر 12 خرداد امسال، ماموران کلانتری 118 تهران در جریان درگیری چند نفر در منطقه صادقیه قرار گرفتند و راهی آنجا شدند.

آنها به محض حضور در صحنه درگیری، مرد جوانی را که چاقو در دست داشت دستگیر کردند اما دوست وی با مشاهده پلیس، پا به فرار گذاشت.  جوان دستگیر شده که قاسم نام دارد برای انجام تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت اما به محض ورود به آنجا، یکی از ماموران وی را شناخت.

مامور پلیس متوجه شد که قاسم سارق سابقه‌داری است که از سال 84 تا‌کنون به اتهام زورگیری و کیف‌قاپی تحت تعقیب پلیس قرار داشته و در این مدت زندگی مخفیانه‌ای
در پیش گرفته بود.

دعوای ساختگی

قاسم که باورش نمی‌شد به همین راحتی دستش رو شود، تحت بازجویی قرار گرفت و به سرقت‌های سریالی با همدستی دوستانش اعتراف کرد. او گفت: ما با 3 دستگاه موتورسیکلت در مقابل بانک‌ها، مراکز تجاری و بنگا‌ه‌ها می‌گشتیم و افرادی را که به‌نظر می‌رسید پول زیادی همراه خود دارند شناسایی می‌کردیم.

بعد به تعقیب آنها می‌پرداختیم و در یک فرصت مناسب آنها را غافلگیر می‌کردیم و کیف پولشان را می‌‌دزدیدیم.  متهم در ادامه به تشریح شگرد اعضای باندش در بعضی از سرقت‌ها پرداخت و افزود: گاهی اوقات که مالباخته پول زیادی همراه خود داشت و در برابرمان مقاومت می‌کرد، با او درگیر می‌شدیم.

در همین هنگام مردم دورمان جمع می‌شدند و برای اینکه آنها به مالباخته کمک نکنند به دروغ می‌گفتیم که دعوا ناموسی است و این مرد ( مالباخته)، برای یکی از زنان فامیل‌ ما مزاحمت ایجاد کرده است. با گفتن این جملات مانع از آن می‌شدیم که مردم به طعمه‌مان کمک کنند و آنقدر او را کتک می‌زدیم که مجبور می‌شد همه پول‌هایش را در اختیارمان قرار دهد. بعد از سرقت‌ پول‌ها هم سوار بر موتورسیکلت، پا به فرار می‌گذاشتیم.

مرد جوان ادامه داد: در آخرین سرقت، با همان شگرد قبلی با مالباخته درگیر شده بودیم که مردم به پلیس زنگ زدند و ماموران کلانتری سر رسیدند و مرا دستگیر کردند. اما همدستانم به محض دیدن ماشین پلیس از محل فرار کردند.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که قاسم در طول 5 سالی که به اتهام سرقت و زورگیری تحت تعقیب پلیس بوده، زندگی مخفیانه‌ای را در پیش گرفته  و برای فرار از دست ماموران بارها مخفیگاه خود را در شهرهای حاشیه تهران تغییر داده است.

وی ادامه داد: این مرد و همدستانش علاوه بر کیف‌قاپی و زورگیری، با روش پنچر کردن خودروی مالباخته‌ها نیز نقشه‌های خود را عملی می‌کردند. در این روش وقتی مالباخته‌ها از ماشین پیاده می‌شدند تا چرخ خودرو را عوض کنند، متهم و همدستانش پول‌های آنها را از داخل ماشین به سرقت می‌بردند.

به گفته رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای دستگیری همدستان قاسم ادامه دارد و افرادی که پول‌های آنها با این شگرد سرقت شده می‌توانند برای شناسایی متهم و طرح شکایت از او به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 110771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز