مهر: گزارش نظارتی یک دستگاه اجرایی نشان می‌دهد پیشرفت فیزیکی کل پروژه ساخت آزاد راه تهران - شمال با گذشت بیش از 13 سال، حدود 6/4درصد برآورد شده است.

در این گزارش که در نیمه دوم سال 88 تهیه شده، آمده است: با گذشت بیش از 13 سال از آغاز پروژه ساخت آزاد راه تهران- شمال اجرای عملیات همچنان با روند کندی پیش می‌رود؛ به‌طوری که پیشرفت فیزیکی طرح نسبت به سال‌های آغازین طرح تغییر چندانی نداشته است.

براساس گزارش مذکور، در سال 75 تا 76 (زمان شروع عملیات اجرایی طرح) پیش‌بینی می‌شد عملیات اجرایی طرح با صرف هزینه‌ای در حدود 150 میلیارد ریال و اختصاص 62 میلیون متر مربع زمین به طرف مشارکت ( سهم وزارت راه و ترابری) پس از 7سال به اتمام برسد اما زمان اجرا تا‌کنون به بیش از 13 سال و آخرین اعتبار 5 هزار و 106 میلیارد ریال به علاوه 2/35میلیون متر مربع (سهم 50 درصدی وزارت راه و ترابری) افزایش یافته است.

در این گزارش، ناکارآمدی سیستم مدیریتی یکی از عوامل طولانی شدن اجرای این پروژه عنوان شده است. این در حالی است که وزیر راه و ترابری که از ابتدای وزارتش تا‌کنون همواره قول‌ها و وعده‌هایی مبنی بر راه‌اندازی آزاد راه تهران - شمال ظرف مدت 3 سال ( مدتی که اکنون در حال سپری شدن است)  داده، باید پاسخگو باشد که چرا پیشرفت کل پروژه ساخت آزاد راه تهران - شمال پس از گذشت بیش از 13 سال حدود 6/4درصد بوده است.

بنابراین گزارش، با وجود اشباع ظرفیت جاده شمال کشور و تاکید 3 رئیس‌جمهور و 8 مقام عالی وزارت راه و ترابری مبنی بر تسریع در روند ساخت آزاد‌راه تهران- شمال در چهاردهمین سال از آغاز این پروژه نیز روند اجرا همچنان بسیار کند است.

کد خبر 108255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز