همشهری آنلاین : معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال 89 از چهارشنبه، 5 خرداد ماه آغاز می شود گفت: داوطلبان تا ساعت 24 روز دوشنبه 10 خرداد می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرگزاری مهر، افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ابتدا باید نسبت به تهیه و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی اقدام کرده و کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب کنند و پس از آن کد رشته‌های انتخابی خود را در فرم پیش‌نویس درج و پس از اطمینان از صحت کد رشته محل‌های انتخابی خود، انتخاب رشته کنند.

وی اظهار داشت: انتخاب رشته از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 5 خرداد آغاز می شود و تا ساعت 24 روز دوشنبه 10 خردادماه ادامه دارد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است برای انتخاب رشته ضروری است.

وی گفت: با توجه به اینکه کد محل‌های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از تائید نهایی توسط داوطلب و دریافت شماره رمز 15حرفی به عنوان رسید، به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست، داوطلبان باید قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی خود، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته‌های انتخابی (محل دانشگاه، دوره، میزان شهریه دوره‌های مختلف و ...) را مطالعه کرده و مد نظر داشته باشند.

توکلی با بیان اینکه سیستم انتخاب رشته، تا حدود زیادی هوشمند پیش بینی شده است، گفت: این سیستم در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر می دهد.

وی گفت: به عنوان مثال انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد و یا اینکه داوطلب در گرایشی از گرایشهای رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نشده است و ... لذا لازم است داوطلبان این مورد را نیز در نظر داشته باشند. اگر داوطلبی نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نکند، انتخاب رشته وی کامل نشده و به وی شماره رمز 15 حرفی به عنوان رسید داده نخواهد شد.

کد خبر 108202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز