گروه محیط‌زیست: با گذشت 2 سال از اعلام واگذاری زمین معوض به اعضای تعاونی جهاد کشاورزی در سرخه‌حصار از سوی دفتر حل و فصل اراضی پارک ملی سرخه‌حصار، هنوز حتی یک قطعه زمین معوض هم به این افراد واگذار نشده است

این درحالی است که طی اطلاعیه‌ای که روز پنجشنبه 13/10/1386 در جراید منتشر شد « دفتر حل‌وفصل اراضی پارک ملی سرخه‌حصار» ضمن فراخوان افراد ذینفع در اراضی سرخه‌حصار، اعلام کرده بود: «با توجه به تصمیمات مشترک نهاد ریاست‌جمهوری و دیوان عدالت اداری به اطلاع کلیه افراد ذینفع می‌رساند که با در دست داشتن اصل و تصویر کلیه مدارک و مستندات مالکیت و شناسنامه خود و همسر از تاریخ 15/10/86 تا 25/10/86 به دفتر ویژه حل‌وفصل مسئله تعاونی مسکن مذکور مستقر در خیابان ولیعصر- نرسیده به فاطمی کوچه شهید صدر پلاک 38 طبقه همکف مراجعه نمایند.

خاطرنشان می‌سازد اکنون که مسئولین ذیربط متعاقب جلسات متعدد درخصوص حل موضوع به جمع‌بندی رسیده‌اند لذا لازم است کلیه کسانی که تمایل به حل مشکل خود در این فرصت ایجاد شده دارند نسبت به تکمیل فرم مخصوص و ارائه آن به دفتر فوق‌الذکر اقدام کنند.»

به‌دنبال انتشار این اطلاعیه 137 نفر به دفتر مذکور مراجعه و فرم مخصوص را تکمیل کردند. این افراد می‌گویند پس از 2 سال هیچ پاسخی به تقاضایشان داده نشده است. شماری از این متقاضیان در گفت‌وگو با همشهری ضمن انتقاد از بد قولی مسئولان می‌گویند: چرا وقتی قولی داده می‌شود به آن عمل نمی‌کنند؟

واقعا مسئولان برای اعضای این تعاونی که بیش از 20 سال است در انتظارند چه کرده‌اند؟ آنان خواستار شدند تا مسئولان با درایت خود راهکاری اتخاذ کنند که حقی از اعضای تعاونی مسکن جهاد کشاورزی پایمال نشود.

در عین حال دکتر رسول علی اشرفی پور، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران، درخصوص وضعیت کنونی پارک ملی سرخه حصار به همشهری گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنم طی یکسال گذشته ساخت‌وساز خاصی در سرخه حصار صورت نگرفته است.

وی افزود: مسائل مربوط به شرکت‌های تعاونی مسکن تهران و مسائل مربوط به زمین‌های اطراف تهران، با توجه به فرایند مدیریتی و اداری که از قبل طی شده است در سطح یک کارگروه ملی در حوزه معاونت اول ریاست‌جمهوری با حضور دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است.

به گفته وی، این کارگروه تا‌کنون 12 جلسه برگزار کرده و طی آن، مسائل مربوط به زمین و شرکت‌های تعاونی مسکن که به نوعی با مشکل مواجه شده‌اند مورد رسیدگی قرار گرفته است. تصمیمات خوبی هم اتخاذ شده و همچنان این مسائل در دست پیگیری است.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران تصریح کرد: براساس آخرین تصمیم این کارگروه، قرار است کمیته‌ای به ریاست استاندار تهران تشکیل شود و طی آن، با حضور دستگاه‌های ذیربط در ارتباط با واگذاری زمین معوض به شرکت‌های تعاونی مسکن و مشکلات دیگری که وجود دارد راهکار مشخصی اتخاذ شود.

اشرفی پور با اشاره به‌وجود مستثنیات مردمی در داخل پارک‌های ملی سرخه‌حصار و خجیر گفت: از آنجایی که این مستثنیات به‌طور مشخص محاسبه و روی نقشه‌های سازمان جنگل‌ها هم پیاده نشده است به پیشنهاد اداره کل محیط‌زیست استان تهران و تصمیم کارگروه ملی، مقرر شد از سوی تیم مشترکی متشکل از اداره کل منابع طبیعی استان تهران و کارشناسان اداره کل محیط‌زیست استان تهران، این مستثنیات مشخص و به‌صورت قانونمند روی نقشه‌های ذیربط پیاده شود؛ بدین‌ترتیب مشخص خواهد شد که در این دو پارک چند هکتار مستثنیات مردمی وجود دارد تا برای این مستثنیات در آینده برنامه‌ریزی شود. نتایج کارهای این کارگروه هم به محض نهایی شدن از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

کد خبر 108166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز