یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

اورژانس اجتماعی نیازمند یک لایحه است که می‌بایست از سوی دولت در اختیار مجلس قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این باره گفت: برای آنکه اورژانس اجتماعی بتواند در راستای حل معضلات اجتماعی گام بردارد نیازمند آن است که لایحه اورژانس اجتماعی یا طرح آن توسط دولت در اختیار مجلس قرار گیرد.

حسن موسوی چلک، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا با بیان اینکه ماهیت کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی فرابخشی است، تأکید کرد: برای آنکه اورژانس اجتماعی بتواند در راستای حل معضلات اجتماعی گام بردارد نیازمند آن است که لایحه اورژانس اجتماعی یا طرح آن توسط دولت در اختیار مجلس قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه طی 2ماه آینده پیش‌نویس این لایحه‌نهادینه می‌شود، افزود:قانونی شدن اورژانس اجتماعی جلوی موازی‌کاری دستگاه‌ها و مسئولان مربوط به آسیب‌های اجتماعی را گرفته است و وظیفه دستگاه‌ها را مشخص می‌کند. مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور  ادامه داد: در حال حاضر در راستای عمل به وظایف اورژانس اجتماعی، تفاهمنامه‌های بی‌شماری وجود دارد که ممکن است این وظایف با عزل و نصب یک مسئول، جابه‌جا شود اما قانونی شدن اورژانس اجتماعی، عمل به وظایف را لازم‌الاجرا می‌کند.

اورژانس اجتماعی

اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 بخشی از فعالیت سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از افراد در معرض آسیب اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، همسر‌آزاری، دختران فراری، کودکان‌خیابانی، خانواده‌های در معرض طلاق، خودکشی و... راه‌اندازی شده که خدمات سیار نیز در خودروهای ویژه آن انجام خواهد شد.

بنابر اطلاعاتی که مسئولین سازمان بهزیستی ارائه داده‌اند، مشاوره مددکاران اجتماعی در این ماشین‌ها به‌صورت رایگان انجام خواهد شد و مددکاران برای هر مراجعه‌کننده حداکثر 20‌دقیقه وقت اختصاص خواهند داد.

ارائه خدمات توسط اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه روزی است. روانشناسان و مددکاران اجتماعی خدماتی از قبیل: معرفی خدمات سازمان بهزیستی و  ارائه راهنمایی لازم به تماس‌گیرندگان را انجام خواهند داد.

کد خبر 108043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز