همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که نیمی از والدین آمریکایی شرکت‌کننده در یک نظرخواهی می‌گویند می‌خواهند با پزشکان کودکان‌شان از راه اینترنت ارتباط برقرار کنند.

 به گزارش هلث‌دی این بررسی نشان داد کمتر از 15 درصد والدین در حال حاضر می‌توانند برای تعیین زمان واکسیناسیون، دریافت نتایج آزمایش‌ها، پرکردن فرم‌های غربالگری، دریافت نسخه یا گرفتن توصیه بهداشتی از اینترنت استفاده کنند.

این یافته‌ها از "نظرخواهی ملی سلامت کودکان" در بیمارستان کودکان سی اس مات به دست آمده است که در ژانویه امسال انجام شده است. بیش از 1600 پدر و مادر کودکان تا 17 سال در این نظرخواهی شرکت داشتند.

 دکتر ماتیو دیویس، سرپرست این پژوهش و استادیار بیماری‌های اطفال و بیماری‌های واگیردار در دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان در این باره گفت: "ارتباط الکترونیکی میان والدین و پرسنل پزشکی مسئول سلامت کودکان منافع بالقوه فراوانی به دنبال دارد."

 او یادآورشد: "استفاده از ارتباط الکترونیکی برای کارهای اداری که همه والدین لازم است به انجام برسانند، می‌تواند زمان تلف‌شده را کاهش دهد و مشکلات را هم برای والدین و هم برای کارکنان اداری به حداقل برساند. از لحاظ خدمات بالینی، والدین اغلب دارای پرسش‌هایی درباره آسیب‌ها یا بیماری‌های جزئی هستند که آنها را مطب دکتر می‌کشاند؛ ارتباطات الکترونیکی راهی را برای کسب این توصیه‌ها بدون به انتظار نشستن در مطب برای مدت طولانی فراهم می‌کند."

علیرغم افزایش علاقه به ارتباط الکترونیکی میان پزشکان و بیماران، این پژوهشگران به موانع مهمی اشاره می‌‌‌کنند که سرعت اتخاذ این اقدامات را کند می‌کند.

 دیویس می‌گوید: "برخی از مراقبان بهداشتی در مورد نحوه بازپرداخت هزینه‌های سرویس‌‌های الکترونیکی که نیاز به صرف وقت کارکنان دارند، نگرانند. دیگران در مورد خطاهایی که ممکن است هنگام ارائه توصیه‌های بالینی از راه ای‌میل یا اینترنت، بدون معاینه بیمار رخ دهد، ابراز نگرانی می‌کنند."

 دیویس می‌افزاید: "با این حال با توجه به استقبال شدید از ارتباط الکترونیکی در این نمونه والدین در سطح ملی، باید تلاش‌های قابل‌توجهی در جهت پاسخ دادن به این چالش‌ها انجام گیرد."

کد خبر 107955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز