جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: در پی ورود گرد و غبار و افزایش شدید آلاینده ذرات معلق در پایتخت، روز پنجشنبه میزان این آلاینده در برخی نقاط تهران تا 3 برابر حد مجاز نیز افزایش یافت.

روز پنجشنبه آلودگی هوای تهران در حالی به‌شدت افزایش یافت که پیش از آن نه تنها مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست بلکه متولیان سلامت یعنی وزارت بهداشت هم هیچگونه اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام ندادند و هیچ اطلاعیه‌ای نیز از سوی کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران ارسال نشد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه در روز چهارشنبه و پنجشنبه،  ذرات معلق، سبب ایجاد آلودگی شدید هوا در تهران شد گفت: از اواخر روز چهارشنبه 70 درصد ایستگاه‌های کنترل کیفیت هوا آلودگی هوا را بیش از حد مجاز نشان می‌دادند که در روز پنجشنبه با افزایش میزان ذرات معلق، همه ایستگاه‌ها حالت غیرمجاز را نشان داده و شاخص هوا به حالت بسیار ناسالم رسید.

یوسف رشیدی با بیان اینکه منشا این آلودگی طبیعی بود و ذرات معلق از کشورهای جنوب و جنوب غرب ایران وارد کشور شدند گفت: منشا آلودگی هوا طی روزهای اخیر، ذرات معلقی بوده که از بیابان‌های کشورهای عربی برخاسته و طی یک سیستم جوی وارد کشور شدند اما خوشبختانه با بارش باران از ظهر پنجشنبه میزان ذرات معلق و آلودگی هوا کاهش یافت.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ایجاد چنین آلودگی‌هایی، نیاز به برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت است و کشورهای همسایه باید سعی کنند با تمهیدات کلی، مانع ایجاد چنین اتفاقاتی شوند و آلودگی هوا را بر کشورهای دیگر تحمیل نکنند.

وی افزود: ما نیز برای آنکه در چنین مواردی با مشکل کمتری مواجه شویم باید نسبت به توسعه بیشتر فضای سبز و پوشش گیاهی شهر اقدام کرده و همچنین در چنین روزهایی با تمهیداتی ویژه مانع آن شویم که آلاینده‌های مصنوعی ناشی از تردد خودروها، این نوع آلایندگی‌ها را تشدید کند.

کد خبر 107865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز