گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان در یک گفت‌وگوی تفصیلی با همشهری، به پرسش‌های مختلف درباره روند برگزاری انتخابات مجلس خبرگان پاسخ داد.

عباسعلی کدخدایی در این گفت‌وگو با اعلام استقبال شورای نگهبان از انتقادات و اعتراضات نسبت به روند تایید صلاحیت‌ها، تاکید کرد: ما از نبود یک نظام جامع انتخاباتی رنج می‌بریم و قانون در بسیاری از موارد درباره نحوه تعیین کمی و کیفی صلاحیت‌ها سکوت کرده است.

وی در برابر این پرسش که در صورت بروز اختلاف و نیاز به شکایت، داوطلبان چه باید بکنند؟ گفت: هیچ مرجع بالاتری از شورای نگهبان در بحث نظارت بر انتخابات وجود ندارد.

کدخدایی در ادامه این مصاحبه، به پرسش‌هایی درباره چرایی تایید صلاحیت برخی نمایندگان مجلس خبرگان، تغییر حوزه‌های انتخابی داوطلبان، تایید صلاحیت‌های پس از موعد و طرح‌های مجلس برای تجمیع انتخابات پاسخ گفت.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه دوره مجلس خبرگان چهارم بیش از ۹ سال خواهد بود، در پاسخ به سؤالی درباره تجمیع انتخابات گفت: انتخابات خبرگان چهارم و ریاست جمهوری دهم با یکدیگر همزمان برگزار خواهد شد و عملا امکان تلفیق انتخابات دیگری فراهم نیست.

مشروح گفت‌وگوی همشهری با کدخدایی را طی روزهای آینده خواهید خواند.

کد خبر 10755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز