یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: چلسی با برتری مقابل پورتسموث به عنوان قهرمانی صد و بیست و نهمین دوره رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلستان دست پیدا کرد.

در این دیدار که در ورزشگاه ویمبلی لندن برگزار شد تیم فوتبال چلسی موفق شد با تک گل دقیقه 59 دیدیه دروگبا مقابل پورتسموث به برتری برسد.

چلسی پیش از این موفق شده بود با مربیگری کارلو آنچلوتی به عنوان قهرمانی رقابت‌های جام اتحادیه و لیگ برتر فوتبال انگلستان دست پیدا کند.

قضاوت این دیدار بر عهده کریس هوی بود. چلسی 56 درصد از جریان بازی را در اختیار داشت و پورتسموث که از رقابت‌های لیگ برتر سقوط کرده تنها 44 درصد از جریان بازی را در دست داشت.این در حالی است که هر دو تیم یک پنالتی را از دست دادند.

این ششمین قهرمانی چلسی در رقابت‌های جام حذفی فوتبال انگلستان بود.

آنچلوتی: درخشش چک عامل قهرمانی ما بود 

 در پایان این دیدار کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی این تیم گفت:« لحظه‌ای که پتر چک توپ را مهار کرد، لحظه کلیدی‌ای برای تیم ما بود، چرا که اگر پورتسموث به گل می‌رسید، آنها از ما جلو می‌افتادند ولی با درخشش چک بازی 0-0 دنبال شد و بدین ترتیب کار برای پیروزی ما بسیار آسان شد.»

 این مربی ایتالیایی ادامه داد:« ما در نیمه اول بسیار بدشانس بودیم ولی چنین اتفاقاتی در دنیای فوتبال رخ می‌دهد. »

 به گزارش فوتبال 3، چلسی پس از قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی باشگاه‌های انگلیس را نیز از آن خود کرد. آنچلوتی در ادامه صحبت‌هایش در این باره گفت:« برای سران باشگاه، کسب دومین جام قهرمانی در رقابت‌های این فصل بسیار مهم بود و این اولین بار برای من نیز بود. فصل فوق العاده‌ای بود و شنبه شب هم بازی فوق العاده‌ای را به اجرا گذاشتیم. فضایی غیر قابل باور و بازی‌ای فوق العاده. فکر می‌کنم که نیرو و قوا در گروه، در رختکن باشگاه و در سازماندهی باشگاه است.»

حاشیه‌های خواندنی فینال جام حذفی انگلیس  

 رکورد آنچلوتی

 کارلو آنچلوتی ششمین مربی تاریخ فوتبال انگلیس است که موفق به فتح دوگانه لیگ و جام حذفی شده است. این مربی در اولین فصل حضور خود در لیگ انگلیس کارنامه کاملا موفقی داشت و احتمالاً سرمربی سال انگلیس انتخاب خواهد شد.

 ششمین جام حذفی برای اشلی

 اشلی کول که پیش از مسابقه به سوال آی تی وی درباره این که آیا به فتح دوگانه با چلسی امیدوار است یا فتح جام جهانی با تیم ملی، گزینه اول را انتخاب کرد، با پیروزی چلسی برای ششمین بار فاتح جام حذفی شد تا رکورد تازه‌ای خلق کند.

روز خوب جیمز

 دروازه‌بان‌های هر دو تیم روز خوبی را پشت سر گذاشتند. اما دیوید جیمز که در صحنه گل مغلوب ضربه عجیب و غریب دروگبا شد پیش چشم آنچلوتی نمایش خوبی داشت. شیرجه‌ای که او روی ضربه کاشته دروگبا در نیمه اول رفت یکی از بهترین دفع توپ‌های تاریخ جام حذفی محسوب می‌شود. او امیدوار است در جام جهانی مرد شماره یک تیم ملی انگلیس باشد.

بالاک و عصبانیت از بوآتنگ

خطای بوآتنگ روی بالاک مشابه خطایی بود که فرانک ریبری روی لیساندرو، بازیکن لیون انجام داد و سه جلسه توسط یوفا محروم شد. بالاک که رسیدگی به مصدومیتش در کنار زمین دقایق بسیاری طول کشید، عقیده داشت بوآتنگ باید به دلیل این خطا اخراج می‌شد.

 کالو و جمله جذاب ردنپ

پس از آن که سالمون کالو در نیمه اول یک موقعیت عالی را مقابل جیمز از دست داد، هری ردنپ، مربی تاتنهام که مفسر این بازی بود با لبخند گفت مادربزرگ من هم این توپ را به گل تبدیل می‌کرد!

 کاهش میانگین گل چلسی

چلسی در 8 بازی گذشته خود میانگین چهار و نیم گل در هر مسابقه را به جای گذاشته بود که اگر بخت‌های نیمه اول این تیم به گل تبدیل می‌شد، معدلی در همین حد به دست می‌آمد. آنها به شایستگی فاتح این بازی شدند.

 القاب عجیب بازیکنان پورتسموث

بازیکنان پورتسموث القاب عجیبی دارند: بوآتنگ (شاهزاده)، براون (اژدها)، پاپه بوپا دیوپ (غول)، کانو (پادشاه)، دیوید جیمز (پیترپن)، بن هیم(الاغ)، موکونا (وحشی) و آورام گرانت(جوجه رنگی). این محتوای گزارشی است که در ابتدای بازی درباره پورتسموث پخش شد.

 جنگ آنلکا و گرانت

نیکولاس آنلکا و آورام گرانت به وضوح ناراحتی خود را از یکدیگر نشان دادند. آنلکا که در کتاب بیوگرافی خود به انتقاد از گرانت، سرمربی سابق چلسی پرداخته، از این که به وی فرصت چندانی داده نمی‌شد و از این که مربی‌ای به وی بهای لازم را نمی‌داد، همواره از گرانت دلخور بوده است. 

کد خبر 107530

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز