گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد در پاسخ به انتقادی مبنی بر این که این دولت با روی کار آمدن خود خدمات دولت‌های گذشته را زیر سؤال برده اظهار داشت: افتخار دولت این است که تاکنون خدمات هیچ کدام از دولت‌های گذشته را زیر سؤال نبرده اما شما نباید انتظار داشته باشید که دولت عدالت را دنبال نکند یا در مقابل فشار کوتاه بیاید.

رئیس‌جمهوری که  پیش از ظهر دوشنبه 20 آذر، در جمع دانشجویان دانشگاه امیر کبیر حاضر و در میان آنها سخنرانی کرد ، پس از آنکه نمایندگانی از تشکل‌ها و گروه‌های مختلف دانشجویی این دانشگاه نقطه نظرات گوناگون خود را مطرح کردند احمدی‌نژاد دانشگاه امیرکبیر را بهترین دانشگاه صنعتی دانست.

احمدی نژاد در بخشی از سخنانش که فارس خبر آن را منتشر کرد ، یکی از خصلت‌های دانشجویان را خصلت حقیقت‌جویی و دارای منطق دانست و اظهار داشت: از سال 54 دانشجویانی که طرفدار حق و آزادی و عدالت بودند، همواره منطقی، متین و آگاه بودند. وی جنبش دانشجویی ایران را بیدار، پویا و بالنده خواند و با بیان این که یکی از ویژگی‌های این جنبش صداقت و اخلاق است، تصریح کرد: ما دیکتاتوری را چشیده‌ایم و برای از بین رفتن آن انقلاب کرده‌ایم و بدانید تا هزار سال دیگر هم هیچکس حتی به نام آزادی نمی‌تواند در این کشور دیکتاتوری برپا کند، چرا که تن ملت ما زخمی از گروهک‌های وابسته به آمریکا و شوروی است.

رئیس جمهوری گفت: اگر احزاب و گروه‌ها، دانشگاه را به حال خود رها کنند دانشگاه هیچ مشکلی نخواهد داشت، چرا که روحیه انتقادی دانشجو رمز تکامل جویی ملت ایران است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان حضرت امام که اگر دیدید دشمنان با چیزی مخالفت می‌کنند بدانید آن چیز حق شماست، گفت: آمریکا و انگلیس می‌خواهند حقوق همه ملت‌ها را ببلعند و به همین جهت با حیات مستقل ملت ایران و دستیابی ملت ما به انرژی هسته‌ای مخالفند، چرا که می‌دانند دستیابی ملت ما به این انرژی مساوی با تبدیل شدن ایران به ابرقدرت بی‌منازع در جهان است.

رئیس‌جمهوری پایداری در انرژی هسته‌ای را موجب پیشرفت در اقتصاد ایران دانست و اظهار داشت: برخی گروه‌ها به خاطر رفاه طلبی در مقابل این حق ملت ما می‌ایستند و حرفهای آمریکا را تکرار می‌کنند، اما باید مطمئن باشند که پول و وقت صرف شده برای انرژی هسته‌ای حتی یک ریال هم اضافه نبوده و ایران با کمترین هزینه این قله پرافتخار را فتح می‌کند.

وی با اشاره به اوایل روی کار آمدن دولت نهم گفت: می‌گفتند این دولت تنها است و چپ و راست قبولش ندارد و می‌گفتند با فشار سیاسی، در مدت 6 ماه تا دی ماه سال 84 این دولت را ساقط می‌کنیم و برای این کار طراحی کرده بودند و به بیرون پیغام فرستاده بودند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در آن زمان بیش از 60 نفر از شخصیت‌های سیاسی از ما وقت گرفتند و به ملاقاتمان آمدند و می‌گفتند آمریکا قرار است در فلان روز به فلان نقطه‌ها از ایران حمله کند، من بررسی کردم و دیدم منشا همه این خبرها یک کانون واحد است و به آنها گفتم اگر با آمریکایی‌ها ارتباط دارید به آنها بگویید که ملت ایران بیدار است و فریب شما را نخواهد خورد.

با استادان

محمود احمدی نژاد استادان دانشگاه را افرادی دلسوز، مؤمن و فداکار دانست و بر لزوم ایجاد فضای سازنده در دانشگاهها بر پایه فرهنگی خودی تاکید کرد و گفت: استادان باید به عنوان مربی دانشجویان ، ضمن آموزش علم و فن و دانش، انسانهای عالم و صالح تربیت کنند.

به گزارش مهر، رئیس جمهوری صبح دیروز در جمع استادان و اعضای منتخب هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه انسان کامل انسانی خلاق، امین، صادق و دانشمند است گفت: دانشگاه محل تربیت انسان های دانشمند، با ایمان،  شجاع و دلسوز برای پیشرفت و تعالی کشور و پایه و ریشه جامعه و تقویت کننده آن است.

حاشیه

*به گزارش ایسنا، قبل از سخنرانی رئیس جمهوری و همچنین در حین سخنرانی وی در دانشگاه امیرکبیر عده‌ای از دانشجویان تلاش کردند با کف‌زدن و سردادن شعار  علیه رئیس جمهوری مانع از سخنرانی احمدی‌نژاد شوند. این شعارها از جانب عده‌ای با واکنش مواجه شد. علاوه بر این براثر ازدحام دانشجویان یکی از دوربین‌های فیلمبرداری صداوسیما خسارت دید.

*فارس گزارش داد: در حالی که اکثریت دانشجویان در مخالفت با تعدادی از کسانی که قصد داشتند نظم جلسه را برهم بزنند، شعار می‌دادند «دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد»، احمدی‌نژاد گفت: شعار همه دانشجویان و افتخار آنها این است که دیکتاتوری را در هر لباسی می‌شناسند و سرکوب می‌کنند و امروز هم بزرگترین دیکتاتوری آمریکاست که لباس حقوق بشر بر تن کرده است.

*در قسمتی  از سخنان رئیس‌جمهوری همهمه در سالن برای برهم ریختن برنامه سخنرانی به اوج خود رسید که احمدی‌نژاد در پاسخ به آن کسانی که شعار خفقان می‌دادند، اظهار داشت:خفقان را می‌بینید؟ عده‌ کمی اجازه نمی‌دهند، اکثریت از حقشان استفاده کنند. دولت بازترین شرایط سیاسی را ایجاد کرده که می‌بینید مطبوعات همه چیز می‌نویسند و بعد هم ادعا می‌کنند که خفقان وجود دارد.

*در بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهوری یک نارنجک صوتی در سالن با صدایی مهیب منفجر شد که رئیس‌جمهوری گفت: «توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد» و دانشجویان نیز همین شعار را بارها تکرار کردند.

کد خبر 10751

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز