گروه اجتماعی: معاون راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: جهت اجرای طرح زمستانی پلیس راه 5 هزار نیرو از بخش‌های مختلف به کارگیری شده‌اند.

 سردار محمد رویانیان در مراسم افتتاح طرح زمستانی پلیس راه افزود: طرح زمستانی امسال با حضور عوامل پلیس راه، راهداری، اورژانس و هلال احمر در جاده‌های کشور اجرا می شود که در این طرح تمامی واحدها با حفظ ماهیت هر سازمان تحت فرماندهی پلیس حضور دارند.
رویانیان گفت: نیروهای پلیس راه با یکهزار و 664 تیم ثابت و سیار در 25 استان برف گیر حضور دارند که در مجموع 5هزار نفر از عوامل پلیس در اجرای این طرح فعالیت خواهند داشت.
وی با اشاره به فعالیت سازمان راهداری در طرح زمستانی گفت: سازمان راهداری با 335 واحد راهدارخانه، 790 اکیپ زمستانی، 7450نیرو و 5هزار و یکصددستگاه  ماشین آلات سبک و سنگین در طرح زمستانی حضور دارند.
معاون راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: 252 پایگاه ثابت و سیار هلال احمر به همراه 709 امدادگر، 205 پزشک، 252آمبولانس، 9 دستگاه اتوبوس، 8 دستگاه بالگرد و 181 دست ست امداد و نجات در خدمت مردم خواهند بود.
وی ادامه داد: نیروهای اورژانس نیز با 858 تکنیسین، 429 اپراتور، 143 آمبولانس و 9 بالگرد در 143 پایگاه جاده ای حضور فعال خواهند داشت.
تصادفات در کشور ما در شرایط بحرانی است
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که تلفات ناشی از تصادفات جاده ای در کشور ما در شرایط بحرانی است، گفت: این وضعیت شایسته و مناسب کشور ما نیست.
سردار مقدم در این مراسم‌طی‌سخنانی  گفت: گرچه سازکارهایی برای کاهش تصادفات فراهم شده ولی این اقدامات جوابگوی انتظارات مردم نیست.
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سؤالی در خصوص مشکلات فنی در یکی از خودروهای کارخانجات داخلی و واکنش‌های مختلف پلیس به این موضوع گفت: جهت حل مشکلات ایمنی خودروهای داخلی، پلیس و شرکت‌های خودروساز مجموعه‌ای به نام ایکاپل را تشکیل دادند که در این مجموعه تحقیقاتی جهت بالا بردن روند ایمنی خودروها انجام و از نتیجه آن بهره‌برداری می‌شود.
وی گفت:‌تمامی مشکلات ایمنی خودروها از سوی پلیس به آنها اعلام شده است ولی گاهی کم توجهی از سوی خودروسازان صورت می‌گیرد.
فرمانده ناجا ادامه داد: گاهی در یک خودرو میزان آتش‌سوزی بیش از خودروهای دیگر بوده است و بنابراین خودروسازان جهت حل این موضوع اقدام به بکار‌گیری باک‌های ضد انفجار در تولیدات خود کرده‌اند.
سردار احمدی‌مقدم گفت: هم‌اکنون آهنگی که جهت رفع مشکلات ایمنی خودروها در جریان است آهنگ قابل قبولی است و با سرعت در جریان است.
وی با اشاره به نامه خود به رئیس جمهوری جهت بالا بردن ضریب ایمنی خودروها گفت: نامه‌ای جهت نصب سیستم‌های ترمز ABS و ایربگ در خودروها به رئیس جمهور نوشته‌ام تا نصب اجباری این قطعات در خودروها اجباری شود.
کد خبر 10735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز