چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدادعادل گفت: در خصوص عملکرد مجلس هشتم و هیات رییسه آن هیچ صحبتی نمی‌کنم و دلایل این مسئله نیز نزد خودم موجود است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامعلی حدادعادل در حاشیه‌ جلسه‌ علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به این سوال که احتمال کاندیداتوری وی را برای ریاست مجلس جویا شد، عنوان کرد: هم‌چنان بر تصمیم گذشته‌ خود که آن را اعلام کردم هستم و بنا ندارم که کاندیدای ریاست مجلس هشتم شوم.

خبرنگار دیگری در خصوص احتمال کاندیداتوری وی برای ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس پرسید که وی در پاسخ به این سوال نیز سکوت کرد.

حدادعادل در پاسخ به این سوال که آیا سکوت شما نسبت به عملکرد هیات رییسه‌ی مجلس به معنی انتقاداتی است که شما نسبت به هیات رییسه دارید، گفت: در پاسخ به این سوال هم سکوت می‌کنم.

خبرنگار دیگری نظر حدادعادل را در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این ‌که فرهنگ با دستور پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: این فرمایش که فرهنگ با دستور پیش نمی‌رود سخن بسیار حکیمانه‌ای بود؛ چرا که عرصه‌ی فرهنگ یک عرصه‌ی کاملا انسانی و فرهنگ میدان بروز خلاقیت‌هاست.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این‌که خلاقیت و نوآوری با آزادی تامین می‌شود، گفت: فرهنگ بیش از آنچه از جانب حکومت‌ها، احتیاج به قانون داشته باشد احتیاج به سیاست‌گذاری دارد. یعنی اقدامات لازم برای ایجاد بستر رشد و شکوفایی استعدادها، نوآوری‌ها و جهت‌بخشیدن به فعالیت‌ها و هماهنگ کردن آنها مهم است.

حدادعادل با تاکید بر این نکته که عرصه‌ی فرهنگ بیشتر از باید و نبایدها به سیاست‌گذاری و حمایت و هدایت احتیاج دارد در عین حال، گفت: البته این‌طور نیست که فرهنگ احتیاج به قانون نداشته باشد. بلکه با آنها که قاعده‌ی بازی را برهم می‌زنند باید طبق قانون برخورد کرد.

نماینده‌ی مردم تهران در خانه‌ی ملت، کار فرهنگی را به بازی یک تیم فوتبال در میدان تشبیه کرد و گفت: به این معنا که برای فعالیت‌های فرهنگی باید آزاد بود و البته نهایت سعی و تلاش را هم کرد. اما اگر خطایی صورت گرفت و حدود بازی رعایت نشد داور سوت می‌زند و بازی را متوقف می‌کند، اما در غیر این صورت میدان باز است.

حدادعادل در پاسخ سوال خبرنگاری که عنوان کرد شنیده شده پسر شما قرار است مدیرعامل خبرگزاری مهر شود، گفت: تا آنجا که من می‌دانم چنین موضوعی صحت ندارد و من در این زمینه چیزی نشنیدم.

کد خبر 107289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز