دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: زین الدین زیدان کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال فرانسه پس از 20 سال وارد کشور مادری‌اش الجزایر شد.

به گزارش بی.بی.سی، زین‌الدین زیدان به دعوت عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری الجزایر به این کشور سفر کرده است.

انتظار می‌رود زیدان در مراسم افتتاحیه یک پروژه بهداشتی در الجزایر شرکت کند. هزینه این پروژه قرار است از یک مسابقه فوتبال تامین شود. بسیاری از قربانیان زلزله سال 2003 بومردس اصلی ترین کسانی هستند که از این پروژه خیریه نفع خواهند برد. منطقه بومردس به دلیل وقوع زلزله‌ای دلخراش در 21 مه 2003 کاملا ویران شد.

بر اثر این حادثه دردناک 2 هزار نفر کشته شده و 10‌هزار نفر نیز مجروح شدند. زیدان مدتی بعد ترتیبی داد تا مسابقه‌ای میان تیم ملی فرانسه و المپیک مارسی (شهری که زیدان در آن بزرگ شده است) انجام گیرد وعواید آن به حساب کمک به زلزله زدگان بومردس واریز شود.

زیدان در میان الجزایری‌ها و فرانسوی‌های الجزایری‌الاصل  قهرمانی ملی محسوب می‌‌شود. زیدان که پس از قضیه اخراج جنجال برانگیزش در فینال مسابقات جام جهانی از فوتبال خداحافظی کرده است، به عنوان میهمان در یکی از دیدار‌های لیگ الجزایر حضور خواهد یافت.

پیشتر زیدان در سال 1986 به همراه پدر و مادرش به الجزایر سفر کرده بود. او در این سفر قرار است از اغمون دهکده زادگاه پدر ومادرش دیدار کند.

مالیکا جدی یکی از دانشجویان الجزایری در مصاحبه‌ای با رویترز می‌گوید: "زیدان یک قهرمان است.با وجود اینکه او در فرانسه بزرگ شده اما همه الجزایری‌ها بیاد به وی افتخار کنند."

جدی می‌افزاید: "او برای الجزایر افتخار آفریده و خود را تحت الگوی یک جوان الجزایری معرفی کرده است."

کد خبر 10716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز