یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با اشاره به قطعنامه چهارم شورای امنیت که نخستین قطعنامه تحریم ایران در دوره ریاست جمهوری اوباما خواهد بود، تاکید کرد:

صدور اولین قطعنامه علیه ایران در دوره اوباما به معنای پایان اوباماست و پایان او، به معنای پایان سیطره بین‌المللی آمریکا بر دنیا خواهد بود.

محمود احمدی‌نژاد که دیروز در جمع مردم کاشان سخن می‌گفت و مهر خبر آن را منتشر کرد، ادامه داد: ملت ایران یقه شما را می‌گیرد و از کاخ پادشاهی به پایین خواهد کشید.
او با بیان اینکه تنها فرصت اوباما ایران است و تنها فرصت آمریکا اوباماست، گفت: قطعنامه‌هایی که علیه ایران صادر می‌کنند گرچه ما آن را نمی‌خواهیم و همه تلاشمان را می‌کنیم تا قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشود، اما اگر قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب شود آن در نظر ملت ایران پشیزی ارزش نخواهد داشت.

دوره امپراتوربازی گذشته است

احمدی‌نژاد در ادامه این سخنرانی در کاشان نیز گفت:‌ اگر کسی خیال کند با اخم و تخم و چماق می‌تواند سر سوزنی را به ملت ایران تحمیل کند، سخت اشتباه کرده است زیرا ملت ایران اهل ایستادگی است و آنچنان تودهنی‌ای به آنان خواهد زد که راه خانه‌شان را گم کنند.

او تاکید کرد: اگر کسی فکر کند که می‌تواند امپراتوری جدیدی را در دنیا درست کند اشتباه کرده است زیرا دوره شاه، شاه‌بازی و امپراتوربازی گذشته است.

بدون ما نمی‌توانند

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش به سخنرانی اجلاس بازنگری ان‌پی‌تی در نیویورک اشاره کرد و نتیجه گرفت:‌ همانطور که دیدید هنگام سخنرانی من چند نفر از جلسه بیرون رفتند. خدا وقتی می‌خواهد عزت یک ملت را نشان دهد اینگونه است، زیرا معلوم شد چه کسی بعد از 31سال منزوی شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه بعد از این جلسه با یک شبکه آمریکایی مصاحبه کردم، گفت: در آن مصاحبه به آن خبرنگار گفتم ملت ایران شما را که چیزی نیستید بلکه 100 برابر شما را منزوی می‌کند و به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد.

بدانید آقای اوباما آخرین و تنها فرصت آمریکاست، برای اینکه چهره  این کشور را در دنیا اصلاح کند. اوباما هم که می‌خواهد چهره بین‌المللی آمریکا را اصلاح کند باید فلسطین، عراق، افغانستان و رابطه با ایران را اصلاح کند و سایر مسائل هم منوط به اصلاح رابطه با ایران است زیرا آنان می‌دانند که بدون ایران در خاورمیانه هیچ کاری نمی‌‌توانند انجام دهند.

به حساب نمی‌آیند

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید آیا شما نگران حمله نظامی به ایران نیستید؟ گفتم چه کسی می‌خواهد به ایران حمله کند؟ آن خبرنگار اسم رژیم صهیونیستی را گفت؛ من هم گفتم آنها اصلاً در معادلات ایران حضور ندارند و در حساب و کتاب ملت ایران به حساب نمی‌آیند.

ظرف 2 دقیقه

احمدی‌نژاد تاکید کرد: گفتم وقتی اربابش جا زده دیگر او عددی نیست. آنها در سراشیبی سقوط هستند و کارشان تمام است.  از روزی که فلسفه حیات رژیم صهیونیستی در هم شکسته شده شبیه هواپیمایی شده است که موتورش خاموش است و با مغز به زمین می‌آید. مردم غزه او را به پایین خواهند کشید و احیاناً اگر کسی در رژیم صهیونیستی چنین خیالی به سرش بزند همین جوانان ایران، به خصوص جوانان کاشان، ظرف 2 دقیقه شما را نابود خواهند کرد.

 او ادامه داد: در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که از من پرسید   آیا شما رژیم صهیونیستی را تهدید کرده‌اید؟ گفتم دیگر کسی به مرده لگد نمی‌زند.

تنها 2 دولت مؤثر

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به دیدارهایی که در پنجمین سفر آمریکا داشته است،‌ گفت: بسیاری از شخصیت‌هایی که با ما گفت‌وگو کردند به من می‌گفتند امروز 2 دولت است که بر سرنوشت دنیا حاکم است؛ یکی ایران است که در حال شکوفا شدن می‌باشد و دیگری آمریکاست که البته دوره‌اش به پایان رسیده است.

حتی در دوره هخامنشیان کشتاری صورت نگرفت

احمدی‌نژاد ادامه داد: من در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که از من پرسید با توجه به اینکه ایران یک کشور متمدن و بزرگ و یک قدرت جهانی است و در تمام دنیا صاحب نفوذ است و آمریکا هم یک قدرت بزرگ و صاحب نفوذ در دنیاست آیا بهتر نیست که با هم همکاری کنند؟ گفتم چرا، همکاری بهتر از دعواست اما همکاری باید براساس عدالت و کرامت انسانی باشد. ما اهل منطق هستیم.او با اشاره به دوره هخامنشیان عنوان کرد: حتی در دوره هخامنشیان که به آن هم ایراداتی داریم هیچگاه به ملت‌ها زور گفته نشد و کشتاری صورت نگرفت، زیرا ملت ایران اهل منطق و گفت‌وگوست.

یک راهکار

رئیس‌جمهور در کاشان گفت: دولت سعی می‌کند در بین قوانین موجود راهی برای استان‌شدن شهرستان کاشان پیدا کند. محمود احمدی‌نژاد که برای افتتاح یک کارخانه خودروسازی به این شهرستان رفته بود، با بیان اینکه شهرستان کاشان همه ویژگی‌های لازم برای استان‌شدن را دارد،

گفت: اما استان شدن کاشان یک گیر قانونی دارد و آن بحث کم بودن جمعیت آن است. احمدی‌نژاد به مردم کاشان گفت: البته یک راه تلفیقی هم وجود دارد که ما در قانون سقف جمعیت را برای استان شدن کاشان کاهش دهیم، اما شما هم باید یک فکری به حال جمعیت خود بکنید.

کد خبر 107038

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز