چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شانگهای پر جمعیت‌ترین شهر آینده جهان میزبان بزرگترین و گران‌قیمت‌ترین نمایشگاه‌های جهان است

به گزارش مهر، اولین نمایشگاه جهانی در سال 1851 در شهر لندن برگزار شد. نقطه مرکزی جهانی مدرن که به سرعت در حال صنعتی شدن بود. این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه عظیم دستاوردهای صنعتی کشورهای جهان تنها مکانی بود که افراد می‌توانستند از طریق آن به آخرین اطلاعات از تکنولوژی‌های جدید و طرح‌ها و صنایعی که جهان را به جلو سوق می‌داد، آگاه شوند.

 شهر بهتر، زندگی بهتر با تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی

سال 1939 این نمایشگاه در نیویورک برپا شد. جایی که نمایشگاه جهانی از مرکزی برای نمایش دادن صنایع سودمند و تجاری به نمایش تکنولوژی‌های غیرقابل تصوری که آینده را شکل می‌دادند، تغییر حالت داده بود.

اما با آغاز شکل گرفتن فناوری‌های ارتباطاتی از میزان اهمیت نمایشگاه جهانی به عنوان تنها نقطه برای آگاهی از چنین دستاوردهایی کاهش پیدا کرد. همچنین کم بودن اشتیاق عمومی نسبت به برگزاری این نمایشگاه بزرگ از این دوران آغاز شد. دور دوم برگزاری این نمایشگاه در نیویورک در سال 1964 بوده و مونترال در سال 1967 میزبان کشورهای جهان برای برگزاری این نمایشگاه شد.

در واقع سال 2010 برای این نمایشگاه (Shanghai World Expo 2010) احیای دوباره به شمار می‌رود. چین مبلغی در حدود 45 تا 60 بیلیون دلار از سرمایه کشور را صرف برگزاری این نمایشگاه کرده است.

نمایشگاهی که به مدت 6 ماه و نه فقط دو هفته ادامه خواهد داشت. شعار این نمایشگاه که از اول ماه می آغاز شده و تا 31 اکتبر سال 2010 ادامه خواهد داشت شهر بهتر، زندگی بهتر بوده و بیش از 190 کشور و 50 سازمان بین‌المللی به منظور نمایش دادن توانایی‌های فرهنگی، معماری و تکنولوژیکی خود در آن حضور دارند. چین انتظار دارد بیش از 100 نفر از رهبران جهان و میلیون‌ها نفر از سراسر جهان از این نمایشگاه دیدن کنند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، ستون نمایشگاه سازه‌ای اصلی در فضای این نمایشگاه است که بزرگترین ساختار جهان با دیواره یکپارچه به شمار می‌رود و ساخت آن در سال 2009 به پایان رسیده است. در ادامه تصاویری از بخش‌های مختلف این نمایشگاه عظیم ارائه می‌شود.


نمایی از غرفه چین در شب و سازه ستون نمایشگاه


جنگل الکتریکی
رشته‌های درخشان در غرفه چین یادآور جنگل‌های بامبو است


"میگل"
روبات کودک در غرفه اسپانیا به تماشاگران خوشامد می گوید


معبد دانه‌ها
مجموعه از از 60 هزار دانه گیاه که با هدف حفظ و نگهداری درون فیبرهای نوری کار گذاشته شده اند


تونل زمان یا مکعب جادویی ساختمانی دوستدار محیط زیست که از صفحات خورشیدی برخوردار است


سرزمین عجایب
شهری برای آینده که بر اساس تخیلات کودکان ساخته شده است


نمای غرفه قرقیزستان که با الهام از همزیستی مسالمت‌آمیز چادرنشین‌ها با طبیعت طراحی شده است

کد خبر 106747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز