شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژنرال‌های آمریکایی می‌گویند افزایش میزان چاقی در میان جوانان امریکایی ممکن است آینده ارتش آمریکا را به خطر بیندازد

 زیرا به طور بالقوه ممکن است داوطلبان ورود به ارتش ممکن است آنقدر چاق باشند که نتوانند، خدمت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ژنرال‌های آمریکایی جان شالیکاشیویلی و هیو شلتون، دو رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، در مقاله‌ای نوشتند: "میزان‌های چاقی سلامت کلی آمریکاییان و نیز آینده قدرت نظامی ما را تهدید می‌کند."

 این دو فرمانده سابق در روزنامه واشنگتن پست نوشتند، چاقی بیش از هر عامل پزشکی دیگر داوطلبان بالقوه برای خدمت در ارتش را از شرایط لازم خارج می‌کند.

این دو ژنرال کنگره آمریکا را ترغیب می‌کنند تا با وضع قوانیینی باعث تضمین تغذیه بهتر در مدارس، ارائه سبزی، میوه و غلات کامل بیشتر به کودکان و کاهش غذاهای حاوی قند، نمک و چریی شود.

این هشدار هنگامی داده می‌شود که نگرانی فزاینده‌ای درمورد چاقی کودکان وجود دارد. چاقی از هر سه کودک آمریکایی یکی را مبتلا می‌کند، و به ابعاد "همه‌گیری" رسیده است.

یک بررسی که در مارس منتشر شد، نشان می‌دهد که کودکان آمریکایی بیشتری در سنین پایین‌تر بیش از حد چاق می‌شوند، و در معرض خطر مرگ زودرس در سنین پایین‌تر نسبت به کودکان با وزن طبیعی قرار می‌گیرند.

ارتش آمریکا همچنین با مشکل اضافه‌وزن نیزوهای فعلیش هم روبه رو است و برخی از سربازان به خاطر نرسیدن به معیارهای تناسب اندام، ترفیع درجه‌شان را از دست می‌دهند.

 این دو ژنرال بازنشسته آمریکایی، از یک طرح دولت آمریکا حمایت می‌کنند، که بر مبنای ان در طول یک دوره ده ساله یک میلیارد دلار صرف برنامه‌های تغذیه کودکان خواهد شد.

به گفته آنها سرمایه‌گذاری در مورد تغذیه هنگامی اهمیت خود رانشان می‌دهد که بدانیم کشور هم اکنون 75 میلیار دلار در سال صرف هزینه‌های پزشکی مربوط به چاقی می‌کند.

کد خبر 106353

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز