پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: اینگونه نیست که زندگی کنار رودخانه و جنگل زندگی بهتری باشد بلکه آنچه به زندگی معنا و مفهوم می‌بخشد اخلاق، ایمان و احساسات پاک انسانی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمود احمدی نژاد درمراسم افتتاح کارخانه سیمان زابل درجمع کارگران و متخصصان این کارخانه افزود: من بچه حاشیه کویر هستم و آب و هوای کویر را چشیده‌ام و می‌چشم پس می‌توانم در این باره صحبت کنم.

رئیس جمهور گفت: اگر فکر می‌کنیم طبیعت بی رحم است از اساس اشتباه کرده‌ایم زیرا حقیقت این است که خداوند امکانات و نعمت‌ها را در عالم توزیع کرده است.

آقای احمدی نژاد افزود: درهر سرزمینی شرایطی وجود دارد و متناسب با آن شرایط فرصت ها و امکانات پدید آمده است.

رئیس جمهور گفت: کسی که در دل کویر زندگی می کند مانند درختی است که در کویر روییده و در برابر بادها و طوفان‌ها بسیار محکم تر از درختی است که در گلخانه پرورش داده می‌شود.

آقای احمدی نژاد افزود: انسان‌هایی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند اراده های راسخ، همت‌های بلندتر و آرمان‌های والاتری در زندگی دارند.

رئیس جمهور مأموریت بزرگ ملت ایران را سازندگی دانست و گفت: اگر کسی به ایران، انسان، آینده، سعادت ملت و دینداری می‌اندیشد باید در فکر ساختن ایران باشد.

آقای احمدی نژاد در مراسم افتتاح کارخانه سیمان زابل در جمع کارگران و متخصصان این کارخانه افزود: ایران امروز پرچمدار ارزش‌های الهی است.

رئیس جمهور گفت: امروز بیشتر از دو پرچم در دنیا بلند نیست که یکی پرچم شیطان و ضدیت با ارزش هاست که در جبهه استکبار قرار دارد و دیگری پرچم عدالت و تبعیت از پیامبران و عشق به انسان‌هاست که بر دوش ملت ایران قرار دارد.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد: هر کس امروز در دنیا به دنبال سعادت است و با ناپاکی، ظلم ، تجاوز و اشغالگری، کشتار ملت‌ها و جنایت جنایتکاران مخالف است برای تحقق آرزوهایش باید در ساختن ایران مشارکت کند.

رئیس جمهور یکی از عوامل اصلی ساختن ایران را خودباوری دانست و افزود: اگر ملتی همه امکانات مادی را در اختیار داشته اما خود را باور نداشته باشد به جایی نمی‌رسد.

آقای احمدی نژاد گفت: کم نیستند سرزمین هایی سرشار از استعدادهای مادی که به جایی نرسیده اند و کشورهایی که سالانه هزار میلیارد دلار تجارت خارجی دارند و توسری خورند و جایی در مناسبات اجتماعی جهان ندارند.

رئیس جمهور افزود: از محورهای اصلی سرمایه داری مستکبران برای سلطه بر ملت‌ها زائل کردن خودباوری آنهاست و این نقطه هجوم فرهنگی دشمن است.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش درمراسم افتتاح کارخانه سیمان سیستان گفت: خوشبختانه امروز خودباوری در ایران در اوج است.

آقای احمدی نژاد افزود: نمی خواهم بعضی مسائل را در این شرایط زمانی توضیح دهم اما روزی حرف هایی زده خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: در چند سال اخیر ملت ایران به لحاظ ظاهری، سخت ترین دوران حیاتش را گذراند و سنگین ترین فشارهای سیاسی، اقتصادی و بحران های جهانی بر این ملت وارد شد.

آقای احمدی نژاد افزود: اما دیدیم ملت ایران روز به روز بالاتر رفت، هسته‌ای و فضایی شد و دستاوردهای ملت ایران هر روز خودش را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور گفت: از لحاظ اقتصادی در شرایطی که همه کشورها رشد منفی داشته‌اند، ایران رشد مثبت داشت، این نشان می‌دهد ملت ایران روز به روز در حال پیشرفت است.

آقای احمدی نژاد افزود: ما مردم سیستان و همت های بلندشان را عمیقا باور داریم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه عنصر دیگر در کنار خودباوری، کار است گفت: اگر همه امکانات و خودباوری فراهم باشد اما ملتی اهل کار نباشد، اتفاقی نمی‌افتد.

آقای احمدی نژاد افزود: کار عنصر محوری در پیشرفت ملت و افتخار مرد و زن و مقوم جوهری انسان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه انسان، بدون کار باطل است گفت: در کشور ما چقدر سرمایه گذاری کردند که کار را تبدیل به ضدارزش کنند، کار را مورد هجمه قرار دادند و چقدر لطیفه ها درست کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: این در حالی است که تاریخ ملت ما سرشار از تلاش و کوشش و کار است؛ پدران ما نسل اندر نسل کار کردند و این سنت حسنه را به دست ما رساندند.

رئیس جمهور گفت: با افتخار اعلام می کنم مردم سیستان و بلوچستان نماد عشق ملت ایران به کار و تلاش هستند.

کد خبر 106235

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز