همشهری آنلاین: لوفت‌هانزا گفت تهدید هوایی ناشی از فوران آتشفشان ایسلند "بیش از میزانی که باید جدی تلقی شد"

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، ولفگانگ مایروبر (Wolfgang Mayrhuber) مدیر اجرایی لوفت‌هانزا که در مجمع عمومی سالانه این شرکت در برلین سخنرانی می‌کرد، گفت "بستن فضای هوایی نه فقط به خطوط هوایی، بلکه به کل اقتصاد صدمه زد. امروز متوجه شده‌ایم که میزان خطر این واقعه به طور کامل بیش از اندازه‌ای که باید، جدی تلقی و پیامدهای آن به شدت کمتری از میزانی که باید، ارزیابی شد."

وی افزود: "ما خواهان چارچوبی پان-اروپایی برای برخورد با چنین وضعیت‌هایی هستیم. "آسمان واحد اروپایی" امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد."

ممنوعیت‌های گسترده پروازی موجب لغو بیش از نیمی از پروازهای منظم اروپایی در تاریخ‌های 15 تا 22 آوریل شد که هزینه 1.7 میلیارد دلاری بر خطوط هوایی و میلیون‌ها مسافر بار کرد.

مقامات اتحادیه اروپا خواستار مقررات واحد اروپایی برای حاکمیت بر فضای هوایی در بالای این قاره شده‌اند و این گونه استدلال می‌کنند که مدل‌های مختلف تصمیم‌گیری نزد کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در کشورهای متعدد موجب وخامت اختلالات پروازی شد.

در همین حال، دولت آلمان خواستار ایجاد استانداردی بین‌المللی به منظور ایجاد یک حد شده است تا مشخص کند چه میزان غلظت خاکستر در هوا می‌تواند موجب اعمال ممنوعیت پروازی شود.

کد خبر 106230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز