چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گویا از وقتی برخی نانواها لطف کرده و میزان کنجد نان‌‌ها و البته قیمت‌ آنها را بالا برده‌اند، حشرات و حیونات موذی نیز به نان‌ها علاقه خاصی پیدا کرده‌اند

از شوخی گذشته به نظر می‌رسد علت اینکه فقط ظرف یک‌هفته گذشته، 5 تصویر با موضوع وجود موش و حشرات در نان‌های سطح شهر به دستمان رسیده این است که با وجود گرمای هوا و وفور این حشرات، برخی نانوایی‌ها همچنان از در‌های توری و دیگر ملزومات بهداشتی استفاده نمی‌کنند.

حال آنکه چنانچه تعداد کنجد‌های روی نان‌ها را بشمارید متوجه می‌شوید که گاهی هر کدام از آنها 5 یا 6 تومانی خرج روی دست شما گذاشته‌اند. خلاصه اینکه اگر این معدود نانوا‌ها بجای ترفند‌های گوناگون برای گران فروختن نان کمی هم در مسائل بهداشتی خلاقیت نشان می‌دادند آرشیو ستون در شهر چه خبر مملو از تصویر‌هایی نمی‌شدکه به علت چندش‌آور بودن آنها، از چاپش معذور باشیم. از سوی دیگر اگر در کنار فرهنگ احترام به نان، بهداشت آن نیز محترم شمرده شود به قول معروف جای دوری نمی‌رود.

شیوع سردرد

این روز‌ها سردرد بیماری شایعی است که مبتلا نشدن به آن کار هر کسی نیست. برای نمونه اگر مهارت‌های رفتاری زیادی داشته باشید و پشت ترافیک به جای بوق و غر‌زدن یک موسیقی آرامبخش گوش کنید یا یک کتاب جیبی برای زمان معطلی در اداره‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در جیب داشته باشید و خلاصه در شرکت‌های هرمی نیز عضو نشوید تا سرتان به سنگ بخورد.

در‌های شیشه‌ای،‌ تمیز و بدون علامت ضربدر قرمز تعدادی از بانک‌ها، یکی از این اجسام سخت است که ممکن است به سرمان برخورد کند. از سوی دیگر، گاهی آمار برخورد بینی مراجعان این بانک‌ها با این شیشه‌های نامرئی به قدری بالا می‌رود که هر طرفدار شرلوک هلمزی را به جراح بینی همان نزدیکی‌ها مشکوک می‌کند.

تمیزکاری صفحه کلید

بیشتر افراد هر روز با رایانه و به ویژه صفحه‌کلید آن سر و کار دارند. در حالی که در خانه‌ها و اداره‌ها میز کار و صفحه نمایشگر رایانه تمیز می‌شود اما کمتر کسی به فکر تمیزکاری صفحه کلید است.

تحقیقات نشان داده است که میزان میکروب‌های صفحه کلید‌رایانه حتی از سرویس‌های بهداشتی هم بیشتر است و به‌راحتی می‌تواند شما را مریض کند. در‌حالی که در بسیاری از اداره‌ها کثیفی صفحه کلیدها از چند کیلومتری مشخص است اما کسی حواسش  به شست‌و‌شوی دست‌ها بعد از کار با رایانه نیست.

از سوی دیگر در بازار، محلول‌هایی برای تمیز‌کردن وسایل الکترونیکی وجود دارند که دارای مواد ضدعفونی کننده هم هستند. اما اگر نمی‌خواهید به خرج بیفتیدمی‌توانید از مقداری پنبه و الکل هم برای تمیز‌کردن صفحه کلید استفاده کنید.  اگر لای کلیدها هم حسابی پر از آشغال است می‌توانید از جاروبرقی با سری نازک آن استفاده کنید.

سهم پیاده‌رو از زندگی

در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای بهسازی پیاده‌روها شده است اما هنوز هم در بسیاری از خیابان‌ها محل عبور رهگذران  سهم اندکی دارد.  هنوز دیدن منظره رهگذرانی که راه‌رفتن در خیابان را به پیاده‌رو ترجیح می‌دهند عادی است.

کسانی که پیاده‌روی جزء برنامه‌های روزانه‌اشان  است می‌گویند برخی پیاده‌روها آنقدر باریک است که راه رفتن را مشکل می‌کند. پارک کردن موتور سیکلت‌ها هم در این پیاده‌روها مزید بر علت است و اجازه عبور و مرور را از مردم سلب می‌کند. علاوه بر‌این پستی و بلندی در برخی پیاده‌روها هم پیاده‌روی را به‌ویژه برای افراد مسن  مشکل می‌کند.

کد خبر 106216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز