چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفیر ایران در روسیه ضمن تاکید بر اینکه خلع سلاح با نیت و رفتار کنونی صاحبان زرادخانه‌های اتمی قابل تحقق نیست از همراهی مسکو با سناریوی ضد ایرانی آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش مهر، سید رضا سجادی در گفتگو با شبکه روسیه الیوم ابتدا به ارزیابی خود از روند خلع سلاح جهانی پرداخت و گفت: خلع سلاح روندی است که ملتها باید زمینه عملی آن را فراهم سازند، چرا که آنها از اعمال سیاست‌های دوگانه در این باره بیزارند.
 
سجادی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره طرح تشکیل هیئت مستقل بین‌المللی برای خلع سلاح اتمی و همچنین تعلیق عضویت آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از سوی احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران ارائه شد، گفت: با توجه به عملکرد آمریکا در چند دهه گذشته در تقابل با رای ملتها مانعی برای تحقق این امر نمی بینم و چنانچه ملتها خواستار هدفی باشند پیروز خواهند شد.

سفیر ایران گفت: آمریکا فقط ادعا دارد که به نظر جامعه جهانی عمل می‌کند. با توجه به اینکه جامعه جهانی خواستار خلع سلاح است، فلذا واشنگتن باید تمکین کند و اسرائیل را هم در این باره تحت فشار قرار دهد.

وی در ادامه به موضع روسیه در قبال موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: در افکار عمومی این مسئله مطرح است که چرا روسیه علیرغم اینکه می‌داند یک بازی و سناریو از سوی آمریکا علیه ایران اعمال می‌گردد با آن همراهی می‌کند.

کد خبر 106179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز