رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش پایه‌های معافیت مالیاتی با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و بازنگری فهرست مؤدیان بزرگ از جمله تجار و بازرگانان در سال‌جاری خبر داد و گفت:

از واحدهای تولیدی دارای زیان اقتصادی در سال 88 مالیاتی نگرفتیم. به گزارش مهر،‌علی عسکری در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران مبنی بر اینکه با اجرای قانون  هدفمندی یارانه‌ها، پایه‌های معافیت مالیاتی چه تغییراتی خواهد کرد؟ گفت: در این زمینه باید 2 کار انجام شود؛ ابتدا باید پایه‌های مالیاتی جدید تعریف شود. همچنین اصلاح ساختار مالیات‌های مستقیم از لحاظ قانونی باید انجام شود و مالیات‌ها که به‌صورت پیمانه‌ای تعریف شده به‌صورت وظیفه‌ای اصلاح شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور بر اصلاح فرایند مالیات‌گیری و تغییر قوانین در قانون مالیات‌های مستقیم با اجرای قانون  هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد و افزود: در قانون بودجه سال‌جاری سقف معافیت مالیاتی حقوق 5 میلیون و 250 هزار تومان برای سال 88 تعیین شده است.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تدوین بسته هدفمندی انرژی، پایه‌های معافیت مالیاتی افزایش خواهد یافت و ما منتظر اعمال سبد قیمتی قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌منظور اصلاح معافیت‌های مالیاتی خواهیم بود.

رشد 30 درصدی درآمد مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به رشد 30‌درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 88 نسبت به سال 87 گفت: یک بخش از افزایش درآمدهای مالیاتی ناشی از فعالیت‌های اقتصادی داخلی و بخش دیگری ناشی از واردات است.

از واحدهایی که زیان اقتصادی دارند، مالیات نگرفتیم

عسکری با اشاره به اینکه 108 درصد مالیات اشخاص حقوقی در سال گذشته محقق شده است و این افراد با سود مواجه شده‌اند، بنابراین مالیات نیز پرداخت کرده‌اند، افزود: از واحدهایی که زیان اقتصادی دارند،

مالیاتی اخذ نکرده‌ایم. وی از بازنگری در فهرست مؤدیان بزرگ در سال‌جاری از جمله تجار و بازرگانان خبر داد و گفت: در مورد معافیت مالیاتی خبرنگاران و فعالان عرصه سینما جلساتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرده و کارگروهی نیز تشکیل داده‌ایم و جداول مربوطه آن تهیه شده و سعی در نهایی کردن آن داریم.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مالیات‌های سال 87 اصناف نیز گفت: رئیس‌جمهوری هیچگاه صحبتی در مورد عدم‌افزایش مالیات اصناف ارائه نکرده بود بلکه بر اخذ مالیات اصناف تاکید شده است. اصناف ادعا کردند که اعضای خود را برای شناسایی درآمدها و اخذ مالیات بهتر می‌شناسند؛ بنابراین بهتر است مسئولیت این کار به آنها واگذار شود.

وی افزود: بر این اساس اصناف مالیات خود را یا معادل مالیات سال 86 و یا به‌صورت منفی اظهار کردند که من به این موضوع اعتراض کردم؛ این در حالی است که تنها 5 تا 10 درصد اصناف شاید با مشکل در پرداخت مالیات مواجه باشند اما حدود 70 درصد و قریب به اتفاق آنها مالیات خود را منفی اظهار کردند.

کد خبر 106103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز