گروه سیاسی: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما به‌طور قطع مخالف جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران هستیم اما اگر این حمله رخ دهد، ارزیابی از اوضاع را باید به وقتش موکول کرد.

شیخ نعیم قاسم به خبرنگار ایرنا در بیروت در مورد حمله احتمالی به ایران توسط رژیم صهیونیستی گفت: در مورد آنچه احتمال دارد رخ دهد یا رخ ندهد، از هم‌اکنون چیزی نمی‌توان گفت؛ زیرا ممکن است حالات و سناریوهای مختلفی پیش آید.

او ادامه داد: فقط در حال حاضر می‌توانم بگویم که هر نوع حماقت رژیم صهیونیستی علیه ایران می‌تواند منطقه را ملتهب کند و تاثیر آن محدود به یک منطقه نخواهد بود.

نعیم قاسم گفت: لازم نیست بخواهیم وضعیت نهایی منطقه را از اکنون به تصویر بکشیم؛ زیرا این موضوع در گرو شکل، نوع، زمان و حجم حمله است و اکنون زود است درباره این نوع مسائل سخنی گفته شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله در عین حال تحلیل کرد که اگر رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان و سوریه آمادگی و توان لازم را داشت،  پیش‌تر به این کار اقدام می‌کرد اما در عمل مسائل پیچیده‌ای مربوط به قدرت بازدارنده مقاومت و مسائل پیچیده سیاسی مانند درگیری‌های داخلی رژیم صهیونیستی، درگیری‌های این رژیم در قدس، در کرانه باختری و نبود گفت‌وگو با فلسطینی‌ها و اختلاف با آمریکا وجود دارد که احتمال جنگ در آینده نزدیک را بعید کرده است.

او ادامه داد: حزب‌الله با رژیم صهیونیستی به‌عنوان خطری که موجود و حاضر است برخورد می‌کند. این خطر را روزانه به شکل نقض حریم لبنان و تعرض به مناطق مرزی می‌بینیم و از این خاستگاه است که حزب‌الله همیشه برای مقابله با هر نوع تجاوز و حمله احتمالی رژیم صهیونیستی آماده است.

نعیم قاسم تاکید کرد: همه از تهدیدهای رژیم تل‌آویو علیه لبنان و سوریه و غزه و ایران طی 3 ماه اخیر آگاه هستند و همه دیدیم که سوری‌ها چگونه به این تهدیدها پاسخ دادند که این امر موجب سراسیمگی مسئولان رژیم صهیونیستی شد و دیدیم که چگونه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به تهدیدهای رژیم صهیونیستی پاسخ داد و آنان را تهدید به مقابله به ‌مثل کرد.

کد خبر 105709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز