سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

با اضافه‌شدن وسایل ورزشی به مبلمان شهری، بسیاری از شهروندانی که به دلایل گوناگون از مقوله‌ای به نام ورزش دور بودند گوشه چشمی به آن نشان دادند و ورزش را در فهرست کار‌های روزانه خود گنجاندند

اما در کنار این رویداد مبارک، گاهی سهل‌انگاری‌های والدین باعث می‌شود کودکان در این بخش از شهر (محدوده نصب وسایل ورزشی) صدمه ببینند. برای نمونه دستگاه‌هایی که برای ورزش بزرگسال‌ها و به تناسب قد و سن آنها طراحی، ساخت و نصب شده است به وسیله بازی کودکان تبدیل شده و گاهی حادثه‌ساز می‌شود.

فقط کافی است چند لحظه از کودکان غفلت کنیم تا آنها بعد از بالا رفتن از یکی از این وسایل زمین خورده و مجروح شوند یا دست و پایشان لابه‌لای یکی از آنها گیر کند.

تجربیات خانواده‌های حادثه‌ دیده گویای این مهم است که در کنار توجیه‌کردن کودکان در  رابطه با خطرات این کار از بازی آنها نیز با این وسایل جلوگیری کنیم. از سوی دیگر، بالعکس این موضوع نیز باید مد نظر قرار گیرد؛ به این معنی که بازی بزرگسالان نیز با وسایل کودکان ممنوع است، چراکه در کنار خرابی آنها می‌تواند حادثه‌ساز نیز باشد. بنابراین تاب‌بازی با تاب کودکان را به همان شعر‌های زیبا محدود کنیم بهتر است.

پارکینگ موتور سیکلت

اگر نگاهی به گوشه پیاده‌روها بیندازیم یکی از دلایل مهم استقبال از خرید موتورسیکلت را متوجه می‌شویم. وفور جای پارک یکی از مهم‌ترین ملاک‌های خرید این وسیله برای متقاضیان پرشمار آن است.

البته این پارکینگ‌ها به لحاظ قانونی مشکل داشته و باید با آن برخورد شود؛ زیرا پیاده‌رو‌ها به عنوان تنها مکان امن برای پیاده‌روی به وسیله این موتور اشغال شده است. گاهی تعداد موتور‌های پارک شده در کنار برخی اداره‌ها و سازمان‌ها به حدی زیاد است که در عمل عبور و مرور رهگذران از پیاده‌رو ناممکن است و به همین دلیل آنها راهی خیابان می‌شوند.

ترازوی خالی‌بند

این روز‌ها مسئولان میادین میوه و تره‌بار طی اقدامی جالب یک ترازو را برای خریداران کنار گذاشته‌اند و شهروندان می‌توانند میوه‌های خریداری شده را وزن کنند. این در حالی است که عکس این اعتماد‌سازی را در برخی نقاط دیگر شهر می‌توان دید.  برخی فروشنده‌ها ترازوی دیجیتال که سهل است،‌ ترازو‌های معمولی استانداردی هم ندارند. آنها به جای سنگ ترازو،‌ از سنگ‌های معمولی،‌ باتری و دیگر اشیا برای وزن کردن کالا استفاده می‌کنند.

حتی نانوایی‌ها و فروشنده‌های دوره‌گرد میوه نیز از این روش استفاده می‌کنند و گاهی حقوق خریدار را ضایع می‌کنند. بنابراین چنانچه چشم‌هاتان روی قیمت‌های پایین محصولات آنها خیره شد از ترمز‌های ناگهانی و پارک در مناطق ممنوع خودداری کنید زیرا ممکن است به وسیله این ترازو‌ها چند ده‌درصدی سرتان کلاه برود.

تعیین صلاحیت

چند روز پیش خبری در صفحه حوادث روزنامه‌ها منتشر شد که تعدادی از خوانندگان در تماس با روزنامه نسبت به آن ابراز نگرانی کردند. در این خبر آمده بود فرد شیطان صفتی با معرفی خود به عنوان راننده آژانس دختر جوانی را سوار خودروی خود کرده و سپس با تهدید به مرگ، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

این فرد سابقه‌دار در تحقیقات اعتراف کرد که در یک آژانس فعالیت می‌کرده است. هر چند هیچ‌کس منکر زحمات رانندگان آژانس‌ نیست اما این مسئله نشان می‌دهد که مسئولان باید ساز و کار جدی‌تری برای تعیین صلاحیت کسانی که در این حرفه فعالیت می‌کنند در نظر بگیرند.

دست‌کم  این است که آژانس‌ها خواستار ارائه برگه عدم سوء سابقه  برای شروع همکاری با یک فرد شوند.  علاوه بر این خوانندگان پیشنهاد کرده‌اند که مشخصات رانندگان به همراه عکس آنها در فرمی خاص در داخل خودروهای متعلق به آژانس در نقطه‌ای قابل دید نصب شود.

کد خبر 105605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز