چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: جالب است بدانید در میان زنان قبیله "مورسی" در دره "اومو" اتیوپی، لب‌های بشقابی افتخارآمیز و نشانه قدرت است.

لب پایین دختران در سن 16-15 سالگی بریده شده و با وسیله چوبی باز نگه داشته می‌شود. چند ماه بعد بتدریج بشقاب‌های چوبی بزرگ‌تر جایگزین بشقاب‌های قبلی می‌شوند تا لب به اندازه کافی کشیده شود. این کار آن‌قدر ادامه می‌یابد تا بشقاب به اندازه تصویر شود.

با آن که تمام افراد قبیله دره "اومو" از تن‌پوش و وسایل تزیینی سنتی استفاده می‌کنند، کاربرد اشیاء زینتی در میان زنان قبیله "همار" بیشتر از بقیه است. آن‌ها اغلب از گردنبندهای مهره‌ای چند رج، بازوبندهای فلزی شبیه به دستبند و مدل‌های زیبای مو استفاده می‌کنند.

 آتشفشان دالول: گوگرد، نمک و سایر مواد معدنی طیف رنگی خاصی به دهانه آتشفشان دالول داده‌اند. این آتشفشان در گرم‌ترین نقطه زمین و 48 متر پایین‌تر از سطح دریا قرار دارد. دالول پایین‌ترین آتشفشان دنیاست. 

بسیاری از افراد قبیله‌های جنوب اتیوپی در برابر مهاجرت به شهرها و ترک سنت‌های فرهنگی مقاومت می‌کنند. پسران قبیله با نقاشی روی بدنشان در هتلی کنار جاده در دره "اومو" آماده و منتظر حضور در یک مراسم هستند.

 http://travel.nationalgeographic.com

کد خبر 105522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز