همشهری آنلاین: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: صدور شناسنامه‌های جدید از اوایل هفته آینده سراسری می‌شود.

به گزارش مهر، محمد ناظمی اردکانی در حاشیه همایش سالانه مدیران استانی سازمان ثبت احوال در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر شناسنامه‌های جدید برای ایرانیان خارج از کشور و برخی از مناطق جنوبی شهر تهران برای همه گروه‌های سنی صادر شده و تلاش می‌کنیم از اوایل اردیبهشت ماه پس از توزیع دستگاه‌های خریداری شده به دفاتر مربوطه، تعویض شناسنامه‌ها را آغاز کنیم.

ناظمی اردکانی تاکید کرد: تا زمان صدور شناسنامه‌های جدید برای همه ایرانیان، شناسنامه‌های قبلی با همان مشخصات کارایی دارند.

رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور تاسیس دفاتر خدمات غیردولتی الکترونیک را از جمله اولویتهای کاری این سازمان در سال 89 عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم برای کاهش مراجعات و تسهیل در روند کار، آرشیو الکترونیک اسناد را هر چه زودتر اجرایی کنیم.

وی درباره کارت هوشمند ملی گفت: مطالعات کارت هوشمند اوایل خرداد ماه تمام می‌شود که پیش‌بینی ما این است که تا دهه فجر سال جاری و پس از پایان طرح آزمایشی آن در استان قم در سراسر کشور اجرا شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: برنامه زمان‌بندی سازمان برای اجرای کارت هوشمند ملی سه تا پنج سال است، اما اجرای این طرح بستگی به اعتبارات پیش‌بینی شده برای اجرا دارد.

وی از رشد قابل توجه بودجه سازمان به خصوص در بخش اجرای کارت هوشمند ملی و اجرای طرح آرشیو الکترونیک اسناد خبر داد و گفت: در حال حاضر 19 میلیارد تومان برای اجرای این دو طرح در سال جاری اختصاص یافته است، اما با محاسبه 50 درصد سهم بودجه عمرانی استانداریها که به ادارات کل ثبت احوال استانی اختصاص می‌یابد در مجموع حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برای این دو طرح در اختیار داریم و پیش‌بینی می‌کنیم با این اعتبار مطالعات طرح کارت هوشمند ملی تکمیل شده و زیرساختها و برنامه پایلوت آن در استان قم تکمیل شود.

کد خبر 105293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز