همشهری آنلاین: مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، اعتبار همه کارت‌های ملی که اعتبار آنها امسال به اتمام رسیده تا پایان سال 89 تمدید شده است

کارت ملی

به گزارش مهر، سید احمد قشمی افزود: از اول تیرماه سال جاری و همزمان با آغاز صدور شناسنامه‌های جدید، روزانه دو هزار نفر برای تعویض شناسنامه به ادارات و دفاتر 44 گانه ثبت احوال در استان مراجعه می‌کنند.

 رئیس سازمان ثبت احوال افزود: در این مرحله از تعویض شناسنامه‌ها، تنها شناسنامه چهار گروه تعویض و برای آنها شناسنامه جدید مکانیزه صادر می‌شود.

 وی تصریح کرد: این گروه‌ها شامل کسانی است که نیاز به تغییر نام و نام خانوادگی و دیگر تغییرات در شناسنامه دارند، کسانی که شناسنامه آن‌ها مفقود شده، کسانی که بیش از 15 سال از تعویض شناسنامه‌های آنها گذشته و شناسنامه کسانی که اطلاعات مندرج در آن مخدوش شده و از درجه اعتبار ساقط است.

 قشمی با اشاره به این که هیچ فراخوانی برای تعویض شناسنامه همه مردم نداریم، اظهار کرد: زمان تعویض شناسنامه این افراد در ادارات مختلف استان متفاوت و از یک تا 15 روز متغیر است.

 مدیرکل ثبت احوال استان تهران گفت: افراد واجد شرایط تعویض می‌توانند در تهران به نواحی و مناطق ثبت احوال و در شهرستان‌ها به ادارات ثبت احوال مراجعه و مدارک لازم را برای تعویض شناسنامه ارایه کنند تا برای آن‌ها شناسنامه جدید صادر شود.

 قشمی درباره پایان اعتبار کارت‌های شناسایی ملی اظهار کرد: براساس مصوبه هیئت دولت، اعتبار همه کارتهای ملی که اعتبار آنها امسال به اتمام رسیده تا پایان سال جاری تمدید شده است.

 مدیرکل ثبت احوال استان تهران با بیان این که تقریبا همه واجدان شرایط استان تهران کارت ملی دارند، گفت: از سال آینده قرار است، کارتهای شناسایی هوشمند ملی برای همه مردم صادر و این کارتها جایگزین کارت‌های شناسایی ملی فعلی شود.

کد خبر 114036
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز